Menu Zavřít

Češi se baví

4. 1. 2008
Autor: Euro.cz

Google

Čeští uživatelé portálu Google se loni nejvíce zajímali o vyhledávání slov a výrazů spojených se zábavou. Vyplývá to ze statistik českého zastoupení společnosti Google, které jako každý rok vyhlásilo deset slov, jež zaznamenala největší „skok“ v počtu vyhledávání. Takzvaný Zeitgeist, což v doslovném překladu znamená „duch doby“, hledá odpověď na tuto otázku na základě shluků milionů nejhledanějších slov a nejrychleji se opakujících dotazů.
„Nejedná o nejhledanější slova v počtu vyhledávání, ale jakési skokany čili slova, která zaznamenala největší nárůst v počtu hledání. Žebříček nejhledanějších slov se většinou nemění a neodráží tak aktuální trendy, proto Google vyhodnocuje právě slova s největším nárůstem zájmu,“ vysvětluje mediální zástupce Tomáš Fiala.
Nejtrendovějším hledaným slovem se stal výraz YouTube, tedy název serveru, který umožňuje nahrávání videosekvencí a jejich zobrazování. Dalším tématem, které vloni vzbudilo druhý největší nárůst, byl telekomunikační operátor O2, který vznikl na konci roku 2006 spojením Českého Telecomu a Eurotelu. Pomyslný bronz bere výraz Aha! představující název bulvárního deníku.

bitcoin_skoleni

Tab.:
e-Skokani roku
(slova s největším nárůstem počtu vyhledávání v roce 2007)
1. Youtube
2. O2
3. Aha
4. Prison Break
5. Aukro
6. Qip
7. Superhry
8. Wikipedia
9. Vodafone
10. Idos
Pramen: Google

  • Našli jste v článku chybu?