Registrujeme zásadní nárůst v oblasti pojištění internetových rizik, velký boom vidíme u pojištěni spotřebičů, říká obchodní ředitel AXA Partners Michal Hadrava
Společnost AXA Assistance, která na trhu B2B služeb působí již 20 let, prošla na sklonku roku proměnou v AXA Partners.
I pod novou značkou hodlá poskytovat komplexní služby na míru zákazníkům napříč obory bez rozdílů velikosti, tedy od velkých finančních institucí až po startupy. Nová firma vznikla sloučením společností AXA Assistance a AXA Creditor, které mají za sebou stovky zrealizovaných projektů. „Pod novou značkou chceme pomáhat našim partnerům vymýšlet produkty na míru, rozvíjet byznys, získávat nové klienty a posilovat loajalitu těch stávajících“ říká Michal Hadrava, obchodní ředitel AXA Partners.
* Co si představit pod pojmem B2B služby od finanční skupiny, jako je AXA?
Celou řadu služeb, které mají společné to, že jsou reálnou přidanou hodnotou k předmětu činnosti nebo produktu našeho partnera. Pomáhají mu zvyšovat atraktivitu pro jeho klienty, stávají se diferenciátorem na jinak vyrovnaném trhu. Naše služby často realizujeme pod značkou partnera, zejména v segmentu pojišťoven, kterým kromě asistenčních služeb poskytujeme i zajištění nebo likvidaci pojistných událostí.
* Jaký typ nejvíce roste v posledních měsících a letech?
Těžiště naší práce spočívá v cestovním pojištění. V něm jsme si v průběhu let vybudovali pozici experta a lídra trhu a tu neustále posilujeme. V posledních měsících a letech se pozitivně projevuje naše dlouhodobé zaměření na inovace - registrujeme velký nárůst v oblasti pojištění internetových rizik. To jsme na český trh pod názvem Digital Protection zavedli vůbec jako první pojišťovna a stále jsme průkopníky vjeho vývoji. Velký boom vidíme u pojištění spotřebičů, je o něj velký zájem i proto, že se oproti klasické záruce vztahuje rovněž na náhodné poškození a krádež. Takže když někomu mobil vypadne z kapsy a prodejce záruku neuzná, my proplatíme opravu nebo finanční kompenzaci. Oblíbená je i prodloužená záruka na spotřebiče.
Jsou produkty, které lidem slouží v každodenním životě a jejichž cílem je vnést jim do něj trochu klidu, aby si v případě nějaké události mohli oddechnout a říct si: Nic se neděje, mám to pojištěné. Takové pojištění neposkytujeme jen koncovým prodejcům elektroniky, ale umíme jej připojit i k jiným produktům, jako jsou bankovní karty, hypotéky a další finanční instrumenty.
* Z jakého segmentu momentálně cítíte největší poptávku po asistenčních službách a dalších produktech?
Většina lidí nijak nemyslí na to, že zásah asistenční služby mohou potřebovat v průběhu běžného denního provozu celkem často. Mnohdy s našimi službami přijdou do styku skrze naše partnery, aniž by si to vůbec uvědomovali. Jedním z nejtypičtějších příkladů je asistence domácnosti, která se dobře uplatňuje v sektoru poskytovatelů energií.
Klientovi se doma stane nějaká havárie, třeba porucha kotle nebo prasklé trubky, a my vyšleme technika, který provede opravu. Podobné je to u automobilů, kde zajišťujeme odtahy do servisů, opravy a podobně. V oblasti pojištění kybernetických rizik poptávají služby i velké instituce, jejichž klienti jsou aktivními uživateli internetu, a hrozí jim tak určitá rizika. Samostatnou kategorií je pak cestovní pojištění, u něhož se nám potvrzuje, že důsledné zaměření na kvalitu produktů a služeb zákazníci oceňují.
* Opravdu se Češi bojí kybernetických hrozeb?
Společnost AXA Juridica před časem zpracovala studii, z níž mj. vyplynulo, že 65 procent lidí v Česku se obává, že se stanou obětí podvodu při použití platební karty na internetu.
Zjistili jsme také, že 60 procent lidí má strach, že o nich na internetu mohou kolovat nepravdivé či hanlivé informace, ale také, že celá polovina českých uživatelů internetu si v uplynulém roce nezměnila heslo ani na jednom ze svých uživatelských účtů. V rámci pojištění Digital Protection poskytujeme ochranu při platbách online, ve sporech s e-shopy nebo při zneužití online identity.
Typicky jde o případy, kdy vám někdo odčerpá peníze z internetového bankovnictví, podvodný e-shop nedodá zboží nebo vám někdo odcizí osobní údaje a vezme si na ně třeba půjčku, kterou pak musíte splácet vy. Obecně vzato pomáháme klientům uvědomit si, že ta rizika existují.
Když už do nějakého průšvihu spadnou, tak jim z něj pomáháme ven za pomoci našich právníků a IT expertů. A pokud se nepodaří zjednat nápravu, vyplácíme finanční odškodnění. •
O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz