Menu Zavřít

Češi se kyberzločinnosti bojí stále víc

19. 3. 2018
Autor: Euro.cz

Registrujeme zásadní nárůst v oblasti pojištění internetových rizik, velký boom vidíme u pojištěni spotřebičů, říká obchodní ředitel AXA Partners Michal Hadrava

Společnost AXA Assistance, která na trhu B2B služeb působí již 20 let, prošla na sklonku roku proměnou v AXA Partners.

I pod novou značkou hodlá poskytovat komplexní služby na míru zákazníkům napříč obory bez rozdílů velikosti, tedy od velkých finančních institucí až po startupy. Nová firma vznikla sloučením společností AXA Assistance a AXA Creditor, které mají za sebou stovky zrealizovaných projektů. „Pod novou značkou chceme pomáhat našim partnerům vymýšlet produkty na míru, rozvíjet byznys, získávat nové klienty a posilovat loajalitu těch stávajících“ říká Michal Hadrava, obchodní ředitel AXA Partners.

* Co si představit pod pojmem B2B služby od finanční skupiny, jako je AXA?

Celou řadu služeb, které mají společné to, že jsou reálnou přidanou hodnotou k předmětu činnosti nebo produktu našeho partnera. Pomáhají mu zvyšovat atraktivitu pro jeho klienty, stávají se diferenciátorem na jinak vyrovnaném trhu. Naše služby často realizujeme pod značkou partnera, zejména v segmentu pojišťoven, kterým kromě asistenčních služeb poskytujeme i zajištění nebo likvidaci pojistných událostí.

* Jaký typ nejvíce roste v posledních měsících a letech?

Těžiště naší práce spočívá v cestovním pojištění. V něm jsme si v průběhu let vybudovali pozici experta a lídra trhu a tu neustále posilujeme. V posledních měsících a letech se pozitivně projevuje naše dlouhodobé zaměření na inovace - registrujeme velký nárůst v oblasti pojištění internetových rizik. To jsme na český trh pod názvem Digital Protection zavedli vůbec jako první pojišťovna a stále jsme průkopníky vjeho vývoji. Velký boom vidíme u pojištění spotřebičů, je o něj velký zájem i proto, že se oproti klasické záruce vztahuje rovněž na náhodné poškození a krádež. Takže když někomu mobil vypadne z kapsy a prodejce záruku neuzná, my proplatíme opravu nebo finanční kompenzaci. Oblíbená je i prodloužená záruka na spotřebiče.

Jsou produkty, které lidem slouží v každodenním životě a jejichž cílem je vnést jim do něj trochu klidu, aby si v případě nějaké události mohli oddechnout a říct si: Nic se neděje, mám to pojištěné. Takové pojištění neposkytujeme jen koncovým prodejcům elektroniky, ale umíme jej připojit i k jiným produktům, jako jsou bankovní karty, hypotéky a další finanční instrumenty.

* Z jakého segmentu momentálně cítíte největší poptávku po asistenčních službách a dalších produktech?

Většina lidí nijak nemyslí na to, že zásah asistenční služby mohou potřebovat v průběhu běžného denního provozu celkem často. Mnohdy s našimi službami přijdou do styku skrze naše partnery, aniž by si to vůbec uvědomovali. Jedním z nejtypičtějších příkladů je asistence domácnosti, která se dobře uplatňuje v sektoru poskytovatelů energií.

Klientovi se doma stane nějaká havárie, třeba porucha kotle nebo prasklé trubky, a my vyšleme technika, který provede opravu. Podobné je to u automobilů, kde zajišťujeme odtahy do servisů, opravy a podobně. V oblasti pojištění kybernetických rizik poptávají služby i velké instituce, jejichž klienti jsou aktivními uživateli internetu, a hrozí jim tak určitá rizika. Samostatnou kategorií je pak cestovní pojištění, u něhož se nám potvrzuje, že důsledné zaměření na kvalitu produktů a služeb zákazníci oceňují.

* Opravdu se Češi bojí kybernetických hrozeb?

Společnost AXA Juridica před časem zpracovala studii, z níž mj. vyplynulo, že 65 procent lidí v Česku se obává, že se stanou obětí podvodu při použití platební karty na internetu.

Zjistili jsme také, že 60 procent lidí má strach, že o nich na internetu mohou kolovat nepravdivé či hanlivé informace, ale také, že celá polovina českých uživatelů internetu si v uplynulém roce nezměnila heslo ani na jednom ze svých uživatelských účtů. V rámci pojištění Digital Protection poskytujeme ochranu při platbách online, ve sporech s e-shopy nebo při zneužití online identity.

Typicky jde o případy, kdy vám někdo odčerpá peníze z internetového bankovnictví, podvodný e-shop nedodá zboží nebo vám někdo odcizí osobní údaje a vezme si na ně třeba půjčku, kterou pak musíte splácet vy. Obecně vzato pomáháme klientům uvědomit si, že ta rizika existují.

bitcoin školení listopad 24

Když už do nějakého průšvihu spadnou, tak jim z něj pomáháme ven za pomoci našich právníků a IT expertů. A pokud se nepodaří zjednat nápravu, vyplácíme finanční odškodnění. •

O autorovi| Václav Herz, herz@mf.cz

  • Našli jste v článku chybu?