Menu Zavřít

Češi se naučili jezdit na povánoční nákupy do Německa

4. 1. 2012
Autor: profit

Nejpopulárnější destinací pro povánoční nákupy je podle průzkumu GE Money Bank překvapivě Německo. Právě tam lidé utratí přibližně polovinu celkové částky, kterou ročně za nákupy v zahraničí vydají.

Foto: Profimedia.cz

Výše částky, kterou Češi v průměru utratí v povánočních slevách, je vysoká - lidé se je naučili plánovaně využívat,“ uvedla Jarmila Kowolowská, manažerka kreditních karet GE Money Bank.

MM25_AI

Výzkum také ukázal, že vedle hotovosti získávají stále více na popularitě platby kartou. Respondenti jako důvod uvedli, že není nutné si dopředu měnit peníze (34 %) a vozit s sebou hotovost (23 %). Dotazovaní také zmínili vyšší komfort a pohodlí (15 %), výhodnější kurz (13 %), jednoduchost (10 %) a bezpečnost (10 %). Platební kartu využívají častěji vysokoškoláci a lidé s vyšším příjmem. Hotově naopak platí především lidé s nižším příjmem. Z regionů jsou karty nejoblíbenější v Praze, kde jimi platí 58 procent dotázaných.

Pohled na jednotlivé regiony ukazuje, že v povánočních slevách utratí Češi přibližně polovinu všech peněz, které za nákupy v zahraničí vydají. U Pražanů je to ještě více, za zboží v zahraničí ročně zaplatí v průměru 12 332 korun, z čehož 7365 právě v povánočních slevách. Naopak obyvatelé Plzeňského kraje utratí v povánočních slevách jen o něco více než třetinu (5 656 Kč) z 15 031 korun, které v zahraničí utratí za celý rok.

  • Našli jste v článku chybu?