Menu Zavřít

Češi si rádi připlatí

30. 5. 2012
Autor: Euro.cz

Na českém trhu letos očekáváme mírný nárůst prodejů o dvě až tři procenta, říká generální ředitel Porsche Inter Auto CZ

Porsche Holding dobývá Česko. Firma se sídlem v Salcburku už v Česku nevlastní pouze největšího tuzemského prodejce nových aut a zastoupení značky Porsche – společnost Porsche Inter Auto CZ. Od počátku letošního roku má rovněž pod palcem importéra značek Volkswagen, Audi a Seat, firmu Import Volkswagen Group. Z Porsche Holding přišel do Česka i Christian Lang, který je od ledna generálním ředitelem Porsche Inter Auto CZ. Společnost, která má v tuzemsku osm poboček v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Českých Budějovicích a Hradci Králové, loni dosáhla obratu 6,9 miliardy korun. Navíc od loňského prosince oficiálně zastupuje značku Bentley. Zisk z českých operací Porsche Holding nezveřejňuje.

Nakolik se český trh s novými osobními auty odlišuje od rakouského, kde jste do konce minulého roku působil?
Většina evropských trhů s osobními auty se od sebe nijak neliší. Snad jen tím, že čeští zákazníci si při koupi nového auta rádi připlatí třicet až čtyřicet tisíc eur navíc za nadstandardní výbavu, ať už jde o sportovní paket, speciální barvu vozu nebo interiér čalouněný kůží. U rakouských nebo německých zákazníků, kteří nakupují vozy Porsche převážně v základní a střední výbavě, to není běžné.

Porsche Holding, který je 99procentním vlastníkem Porsche Inter Auto CZ, od letošního roku přebral vládu nad Import Volkswagen Group. Proč se tak stalo?
Jde o strategii koncernu Volkswagen v evropských zemích. Zatímco na velkých trzích spadají importéři přímo pod Volkswagen, Porsche Holding řídí importéry některých menších států, které umí efektivněji obhospodařovat. Kromě Česka jde například o Slovinsko, Slovensko, Rumunsko nebo Maďarsko. Po Evropě tak holding prodá kolem 450 tisíc vozů ročně.
IVG je s více než 20 tisíci vozy ročně největším importérem, který Porsche Holding vlastní, a v polovině letošního roku dojde k jeho přejmenování na Porsche CZ. Import Volkswagen Group a Porsche Inter Auto CZ jsou ovšem dva samostatné právní subjekty a jejich sloučení není v plánu. Cílem společnosti Porsche Holding je na všech trzích striktně oddělovat velkoobchod a maloobchod.

Společnost Porsche Inter Auto CZ prodala v roce 2011 v Česku přes deset tisíc nových vozů značek Škoda, Volkswagen, Audi a Porsche a více než tři tisíce ojetých aut. Čeho chcete dosáhnout pro letošek?
Naším cílem je překonat rekord z loňska, přičemž očekáváme mírný nárůst o dvě až tři procenta. Zároveň předpokládáme, že se nám letos podaří prodat 250 vozů Porsche. Podílet by se na tom měla mimo jiné naše novinka, sedmá generace modelu 911. Pozitivní vývoj se v případě všech značek projevil už na prodejích za první letošní čtvrtletí. Každopádně bychom chtěli zůstat největším prodejcem nových aut v Česku.

Loni tvořily přibližně 45 procent prodejů nových vozů Porsche Inter Auto CZ vozy značky Škoda, asi 30 procent vozy značky Volkswagen, 12 procent Audi, 11 procent užitkové vozy VW a zhruba dvě procenta Porsche. Jak se bude tento mix vyvíjet v následujících letech?
Do budoucna počítáme s prodejem vozů Seat. Doufám, že do dvou až tří let se nám podaří tuto značku nabídnout klientům v některém z našich českých prodejních míst. Potenciál vidíme také ve zvyšování prodejů prémiových značek Porsche, Bentley a Audi. První dvě oficiálně zastupujeme, v případě té poslední jsme v Česku s asi 35procentním podílem na trhu největším prodejcem. Výrazné navýšení prodejů předpokládáme hlavně u Porsche, a to v souvislosti s příchodem nového malého SUV modelu Macan během příštího roku.

Porsche Inter Auto CZ je od loňského prosince oficiálním prodejcem a autorizovaným servisem vozů značky Bentley. Co nová značka v portfoliu přináší?
Věříme, že nám tato luxusní značka rozšíří cílovou skupinu na nejprestižnější úrovni. Zatím jsme za necelé čtyři měsíce prodali jedenáct aut, letos bychom rádi prodali třicet vozů Bentley. Největší zájem přitom očekáváme u modelu Continental GT.

Představuje pro rozvoj Porsche Inter Auto CZ větší potenciál prodej nových, anebo ojetých aut?
Potenciál pro rozvoj má hlavně prodej nových vozů. Prodej ojetých je ale pro nás neméně důležitý. Slouží totiž k zajištění komplexního servisu pro naše zákazníky. V případě prodeje na protiúčet nám ojetý vůz jen předají, my zajistíme agendu a mohou přestoupit do nového vozu. Ojeté vozy nabízíme zákazníkům v rámci konceptu Welt Auto, který provozuje Import Volkswagen Group. Velkou část nabídky tvoří naše předváděcí vozy.

bitcoin_skoleni

Plánujete do budoucna v Česku rozšiřování sítě prodejců nebo servisních míst?
Stále se porozhlížíme po možnostech expanze do dalších českých měst. V současné době ale se žádným konkrétním rozšířením sítě nepočítáme.

  • Našli jste v článku chybu?