Loni stoupl počet stížností na závadnost reklam, kterými se zabývala arbitrážní komise Rady pro reklamu (RPR).
V roce 2007 jich bylo 77, zhruba o 13 procent více než o rok dříve. Rada ve 20 případech, tedy u více než čtvrtiny z nich, dospěla k tomu, že stížnost je oprávněná a dotyčná reklama je závadná. V absolutním počtu to je podle dostupných informací nejvíce za posledních šest let. Vyplývá to z informací, které na svých stránkách zveřejnila RPR.
Závadnost reklamy podle výroku komise RPR spočívá v tom, že byla buď srovnávací, klamavá nebo zavádějící, popřípadě porušovala jiná pravidla pro reklamu. Za takovou reklamu ale nehrozí ze strany RPR žádný postih. Rada je totiž profesní nestátní neziskovou organizací, která nemůže udělovat finanční pokuty či jiné sankce. Rada pro reklamu vydává pouze rozhodnutí, která mají formu doporučení.
Největší počet stížností, které na komisi rady přišly, se týkal reklam vysílaných v televizi, byla jich téměř polovina. Ve 14 případech si lidé či firmy stěžovali na reklamu v tisku, v sedmi případech na internetu, šest stížností se týkalo billboardů; v ještě menším množství kinoreklamy, rádia, letáků a plakátů.