Menu Zavřít

Češi věří českému

13. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Nejoblíbenější produkty

PRAHA (zdf) – Až na výjimky považují čeští spotřebitelé za nejdůvěryhodnější stále tytéž značky. Potvrzují to výsledky právě uzavřeného výzkumu Dobrá značka 2003, který v osmnácti evropských státech už potřetí uskutečnila firma Reader’s Digest.
Podobně jako v ostatních regionech také Češi nejvíce věří tradičním „národním“ značkám, pokud v dané produktové kategorii existují. Hvězdou mezi automobily je proto Škoda, nejdůvěryhodnějšími finančními institucemi jsou Česká spořitelna a Česká pojišťovna, leteckou společností číslo jedna jsou České aerolinie a mezi kuchyňskými spotřebiči vede ETA. Výrazný marketing může na špičku vynést ale i mladšího hráče, což je případ společnosti Fischer, která už potřetí zvítězila v kategorii nejdůvěryhodnější cestovní kanceláře.
Na některých značkách se shodli všichni Evropané – v kategorii mobilních telefonů každoročně vítězí Nokia, prvenství mezi platebními kartami rovněž dlouhodobě patří karetní asociaci Visa.
Devět ze třiceti kategorií vybírali jen čeští spotřebitelé. U těch pro letošek získal nejvíce důvěry mezi mobilními operátory T-Mobile, který tak porazil loňského vítěze Eurotel, mezi pivy Češi nejvíce věří značce Gambrinus a letos prvně byl vybírán také nejdůvěryhodnější supermarketový řetězec. Trofej si odnesla společnost Kaufland.

  • Našli jste v článku chybu?