Menu Zavřít

Češi začínají pít více víno

19. 5. 2003
Autor: Euro.cz

Supermarkety, hypermarkety a vinotéky jsou dnes zaplaveny nejrůznějšími značkami vín domácího i zahraničního původu ve všech kvalitách. Lze konstatovat, že v České republice se z pití vína pomalu, ale jistě, stává módní trend. Stále více narůstá počet těch konzumentů, kteří si umí víno vybrat nejen podle barvy a ceny, ale hlavně podle chuti.

Také přibývají náročnější ctitelé tohoto královského nápoje, kteří si v obchodech vybírají víno podle výrobce, odrůdy, ročníku nebo původu vína. Obchodníci se také stále častěji setkávají s dotazy na původ vína, na vinařskou obec, vinařskou trať nebo polohu. Průzkumy také potvrdily, že mnozí spotřebitelé při otázce „jaké víno si nejčastěji kupujete“, uvedli některé z jakostních vín, ať již odrůdové nebo známkové. I když na trhu je řada stolních vín - ať již ve skleněných lahvích nebo v obalech Tetra pak nebo PET, lze očekávat, že tato nabídka neovlivní již zmíněný trend: výběr ne podle ceny, ale podle kvality.

  • Našli jste v článku chybu?