Česká asociace pojišťoven (ČAP) reaguje na aktuální povodňovou situaci na moravských vodních tocích a přináší klientům pojišťoven užitečné informace a rady, jak postupovat při řešení škodní události způsobené povodněmi.
Autor: ČTK
Povodňové kalamity na sebe ani letos nenechaly dlouho čekat. Již v několika moravských okresech je hlášen druhý i třetí stupeň pohotovosti, situace je komplikována poškozením plynové a elektrické infrastruktury a dodávky elektřiny ztěžuje silný nárazový vítr. Dojezdové časy záchranářů se prodlužují díky poničeným nebo neprůjezdným komunikacím a klienti pojišťoven hlásí první pojistné události.
„Nejčastějším typem hlášených škod jsou i letos vytopené budovy či sklepy, časté jsou také škody na motorových vozidlech“, říká Marcela Kotyrová, manažerka komunikace a vzdělávání.
V některých regionech již dochází k evakuaci. Pro usnadnění likvidace doporučujeme všem klientům pojišťoven v postižených oblastech, aby v rámci možností zabezpečili kromě ostatních cenností i všechny pojistné smlouvy.
Pro usnadnění a rychlé vyřízení pojistné události doporučuje ČAP následující postup:
* co nejdříve nahlaste škodní událost své pojišťovně,
* udělejte všechna opatření k zabránění zvětšování rozsahu škody,
* dříve než začnete pohromu likvidovat, pořiďte řádnou fotodokumentaci škody,
* vypracujte seznam zasažených věcí s uvedením ceny, stáří a rozsahu poškození věcí,
* je-li to možné, zajistěte doklady k zasaženým věcem (účty, záruční listy atd.),
* zasažené věci, u kterých je to možné, ponechejte v původním stavu pro prohlídku pracovníkem pojišťovny, elektrické spotřebiče zabezpečte pro posouzení odbornou opravnou
Více na BusinessInfo.cz.