Reklama a komunikace
PRAHA (hns) - České reklamní agentury dosáhly pozoruhodného úspěchu na Mezinárodním festivalu reklamy Nové Evropy v Portoroži Golden Drum. Nejvyšší ocenění získala televizní reklama na Korunní neperlivou společnosti Karlovarská Korunní kyselka vytvořená agenturou Dawson. Další zlatý buben si odnesla reklama Zločin a trest vytvořená agenturou Leo Burnett Praha pro Svaz knihovníků a informačních pracovníků.
K nejlepším oceněným kampaním se dále připojila kampaň Oskara Jsme posedlí pokrytím, za kterou porota udělila agentuře Kaspen cenu Golden Watches. Oskar byl vůbec úspěšný. Mezi finální nominace portorožského festivalu se dostala i jeho druhá imageová kampaň Stačí říct. Stříbrné bubny si odnesl McCann Erickson Praha za televizní spot na festivalu krátkých filmů a Leo Burnett Praha za televizní spot pro Greanpeace. Z tištěných reklam stříbrné ocenění získaly společnosti Euro RSCG Prague za reklamu na šperky turnovské společnosti Belda a také agentura MARK/BBDO Praha za reklamu na pivo Granát Pražských pivovarů. Úspěch kreativity českých agentur byl dovršen prostřednictvím Zlaté růže udělené agentuře roku 2004, kterou obdržela česká pobočka Leo Burnett.