Zařízení funguje na bázi vodíkového palivového článku a ve světě údajně nemá
obdobu. Srdcem systému je palivový článek, ve kterém probíhá syntéza vodíku a
kyslíku. Vodík je uložen v tlakových zásobnících, kyslík se získává z okolního
vzduchu a výstupem je elektrická a tepelná energie.
Kromě palivového článku je systém vybaven i vysokonapěťovou baterií, která má za úkol vyrovnávat výkyvy v odběru. „Základní jednotka mobilního palivového článku H2BASE má půdorys o rozměru jedné europalety. Právě to umožňuje snadný transport. Zařízení disponuje tlakovým zásobníkem s kapacitou 14 kilogramů vodíku, což představuje ekvivalent zhruba 225 kWh,“ představuje parametry systému Karel Souček, vedoucí vývoje ze společnosti Devinn.
„Taková kapacita odpovídá nabití devíti vozů Škoda Citigo-e iV s baterií
36,8 kWh z deseti na 80 procent. Pokud by se systém použil pro dodávky energie
v běžné domácnosti, vystačil by více než 50 dní pokrývat chod běžných
spotřebičů,“ dodává Souček.
První kusy systému H2BASE by se měly na trh dostat během příštího roku,
přičemž mezi předpokládané uživatele společnost Devinn řadí letní festivaly,
kulturní akce nebo testování lokací, kde by měly do budoucna vzniknout pevné
dobíjecí stanice. Uplatnění by však systém mohl najít i ve stavebnictví či jako
záložní zdroj energie pro datová centra. Jeho jediným výstupem je čistá voda.