Česká pojišťovna, která příští rok oslaví 185. výročí od svého založení, mění logo i slogan. Vedení pojišťovny o tom informovalo s tím, že změny mají stabilizovat podíl ČP na trhu a akcelerovat další růst firmy.
Foto: Česká pojišťovna
Nový slogan „Pomáháme vám jít dál“ podle vedení pojišťovny lépe vyjadřuje základní princip pojišťovnictví – pomoc druhému. Kromě těchto nejviditelnějších změn ČP v minulých měsících už představila nové produkty či zjednodušila některé procesy včetně hlášení pojistné události.
“Na přípravě a realizaci změn pracujeme už déle než rok a vytváříme firmu, která pomáhá lidem v klíčových okamžicích jejich života, ať už se jedná o nečekanou drobnost nebo řešení závažné životní situace. Změna České pojišťovny byla nezbytná. Trh se neustále vyvíjí, rostou očekávání klientů i tlak konkurence. Změnit se však nejde ze dne na den – jde o proces, který potrvá ještě dalších 12 až 18 měsíců. Jsme připraveni do roku 2013 investovat do změn v České pojišťovně více než jednu miliardu korun,“ prohlásil generální ředitel ČP Pavel Řehák.
“Novou tvář České pojišťovny nyní veřejnosti představujeme prostřednictvím zcela nového komunikačního konceptu a zároveň měníme také logo a slogan. Ale nejpodstatnější změny a zlepšení jsou v tom, co děláme, co každý den dodáváme klientům a obchodním partnerům,“ dodal Řehák.
Česká pojišťovna pomáhá svým klientům a stojí při nich v obtížných okamžicích už 184 let. Když v roce 1881 vyhořelo Národní divadlo, vyplatila na jeho obnovu tehdy závratných 300 tisíc zlatých. I v současnosti je Česká pojišťovna lídrem domácího pojišťovacího trhu s tržním podílem 25,4 procenta ke konci loňského roku.
“Naším cílem je, abychom během následujících let stabilizovali podíl na trhu a začali opět růst směrem k 30procentnímu tržnímu podílu. Chci, aby Česká pojišťovna byla firmou, která pomáhá klientům, partnerům i svým zaměstnancům jít dál a je ctí pro ni pracovat. K dosažení těchto cílů nyní disponujeme vším, co potřebujeme. Máme jasnou strategii, zásadně inovujeme produkty, zrychlujeme služby a zjednodušujeme procesy, máme dobré tempo, skvělý tým a díky úsporným opatřením i potřebné zdroje na realizaci změn. Chceme celé veřejnosti říci, proč je výhodné mít Českou pojišťovnu za partnera na celý život. Jsme připraveni a není tedy nač čekat,“ informoval Řehák.
Kromě nového poslání a vize společnosti se Česká pojišťovna hlásí také k novým hodnotám. Jsou jimi jednoduchost, rychlost, férovost, profesionalita a vždy něco navíc. Právě na těchto hodnotách stojí nedávné i chystané změny a novinky. Obsahovou změnu ČP podtrhuje inovované logo a nový komunikační koncept. S novým logem se bude veřejnost seznamovat postupně; uvidí jej například v nové reklamní kampani, klienti se s ním zase setkají na veškeré korespondenci s pojišťovnou či na webu. ČP také chystá zásadní změnu vzhledu a obslužnosti všech svých poboček tak, aby plně korespondovaly s představami a požadavky klientů. S první pobočkou v novém hávu se lidé seznámí už v příštím roce, celý proces inovace distribuční sítě pak bude ukončen do tří let.
Kvůli logu se ale možná bude muset Česká pojišťovna soudit. Akademický malíř Zdeněk Kolářský totiž míní, že Česká pojišťovna neměla právo upravit jím navržené logo. Kolářský tvrdí, nové logo vzniklo z jeho původního návrhu bez jeho vědomí, a poukazuje na to, že logo má smluvně autorsky chráněné. “ČP o změně původního loga jeho autora informovala a právo logo upravit či změnit je samozřejmě právně zakotveno,“ reagoval pro server Lidovky.cz Jan Marek z tiskového oddělení ČP.