Rychlejší vyřízení pojistných událostí slibuje od minulého týdne Česká pojišťovna. Likvidace škod prý teď bude díky novému systému trvat jen několik dní.
Rychlejší vyřízení pojistných událostí slibuje od minulého týdne Česká pojišťovna. Likvidace škod prý teď bude díky novému systému trvat jen několik dní.
Co trvalo pojišťovnám na Západě osm let, zvládli jsme za osmnáct měsíců - chlubí se největší ústav v České republice. Jde o nový systém správy a likvidace pojistek, jaký prý v tuzemsku nemá konkurenci.
V čem spočívá? Klienti nyní nehlásí škody na pobočkách, ale na centrálním komunikačním centru, kde je připraveno 350 operátorů. Ti vedou s klientem rozhovor, který údajně v průměru trvá jen sedm minut. „Operátor se pak dokáže dohodnout třeba s autoservisem na likvidaci škody, našim zákazníkům ubude spousta vyřizování,“ tvrdí mluvčí České pojišťovny Václav Bálek.
Do komunikačního centra se podle jeho slov dovolá denně zhruba 10-12 tisíc klientů, v pondělí, kdy se vyřizují škody z víkendových bouraček, jich bývá i 15 tisíc. „Poměr mezi klienty, kteří nahlásí případ telefonem a dopisem, je osmdesát ku dvaceti ve prospěch telefonujících,“ říká Bálek. „A nejde jen o motoristy, ale také o zákazníky, kteří hlásí škodu na jiném majetku než na autě, například na nemovitosti.“
Součástí klientského servisu České pojišťovny je od nynějška také centrální podatelna, která se zabývá převodem dokumentů do digitální podoby. Proces archivace pak představuje výrobu šedesáti tisíc materiálů o velikosti papíru A4.
Změnila se také prý práce likvidátorů. Těch jsou v klientském servisu tři stovky a nemusejí už jezdit obhlížet pojistnou událost. Tuto práci za ně vykonávají mobilní technici. Po České republice s jich pohybuje 250, dokumentují škodu na místě a informace pak odesílají do digitálního archivu.
(eha)