V roce 2007 byl Českou poštou zahájen projekt restrukturalizace pobočkové sítě, jehož cílem je její nové nastavení tak, aby odpovídala potřebám zákazníků dnešní doby.
Foto: Photl.com
Téměř 150 let stará síť, která doznala minimálních změn pouze v 50. a 60. letech minulého století, v současné době v mnoha svých částech nezohledňuje migraci obyvatel za dlouhá desetiletí, stejně tak rychlý rozvoj satelitních měst.
Již v roce 2009 uzavřel Svaz měst a obcí ČR s Českou poštou, s.p. dohodu o partnerství, která Svazu zaručuje pravidelné informace o připravovaných změnách. Rozsáhlý projekt změny pobočkové sítě, který je naplánován až do roku 2017, byl dnešního dne podpořen Memorandem mezi oběma partnery, kde obě strany deklarují svou dobrou vůli a upřímný zájem na pokračování tohoto projektu za podmínek uvedených ve výše zmíněné Dohodě o partnerství.
„Další rozšíření nadstandardních vztahů s Českou poštou opravdu vítáme. Svaz podpoří úsilí České pošty o optimalizaci sítě poboček České pošty za předpokladu, že v území bez odpovídající dopravní dostupnosti prostřednictvím veřejné hromadné dopravy nedojde k zásadnímu omezení dostupnosti základních služeb. Při jednání o budoucnosti pobočkové sítě musí zůstat samospráva rovnocenným partnerem České pošty,“ říká ing. Oldřich Vlasák, předseda Svazu měst a obcí ČR.
„Partnerství se Svazem měst a obcí si velmi vážíme. Přestavba naší pobočkové sítě musí odpovídat dnešní osídlenosti regionů a skutečným potřebám našich zákazníků. Protože jsem přesvědčený, že pozitivní výsledek je především o komunikaci se samosprávami, je naše partnerství se Svazem měst a obcí velmi cenné. Oběma nám totiž jde o férové nastavení poštovní sítě po celé republice. Dnešní Memorandum je toho dokladem,“ potvrzuje vrchní ředitel pro provoz a logistiku České pošty, ing. Petr Zatloukal.
Projekt přeměny poštovní pobočkové sítě byl v rámci strategie rozvoje České pošty připravován řadu měsíců. Třebaže se ekonomika provozu sítě jeví jako důležitý faktor změny, zásadním důvodem je především její nastavení tak, aby v cílovém stavu mohla ideálně obsluhovat co největší počet zákazníků. Poštovní služba bude přitom zachována na celém území republiky. Nejde tedy o rušení služby, pouze o změnu formy obsluhy zákazníků Pošty v některých oblastech.
„Česká pošta je pro své zákazníky důvěryhodnou institucí, poskytující kvalitní služby a musí udělat všechny kroky pro to, aby tomu tak bylo i v budoucnosti. Součástí jejího rozvoje je i přeměna pobočkové sítě, která neodpovídá dnešním potřebám zákazníků. Celý projekt, který vychází z osvědčených evropských modelů, jsme poctivě odpracovali na základě tisíců stále aktualizovaných dat. Změna v nastavení sítě našich poboček prospěje především našim zákazníkům a v konečném důsledku i České poště samotné,“ uzavírá ing. Marcela Hrdá, generální ředitelka České pošty.