Jsem rád, že Profit nesedl na lep Českým drahám, na rozdíl od některých jiných časopisů. České dráhy rozjely mohutnou kampaň, propagující, že pendolino začne jezdit do Bratislavy a do Vídně.Obě trasy povedou přes Brno. To je příjemná zpráva, ale...
Jsem rád, že Profit nesedl na lep Českým drahám, na rozdíl od některých jiných časopisů. České dráhy rozjely mohutnou kampaň, propagující, že pendolino začne jezdit do Bratislavy a do Vídně.
Obě trasy povedou přes Brno. To je příjemná zpráva, ale…
České dráhy (a tím pádem i po nich papouškující média) příliš nepřipomínají, že moderní soupravy (pendolino) jezdily mezi Brnem a Prahou už celý rok. Šlo o docela oblíbený spoj - využíval jsem ho já i řada mých známých podnikatelů. Spoje přitom byly uváděny jako IC nebo EC, takže se platil jen menší příplatek. Celkově tak byla doba jízdy a cena zpáteční jízdenky konkurenceschopná s autobusovou dopravou (kde přitom prakticky nelze - kvůli malému prostoru - pracovat na notebooku, nemůžete jít na toaletu, telefonovat, navíc je tu velké zpoždění kvůli věčně ucpané dálnici D1).
Jenže od letošního prosince České dráhy toto „brněnské pendolino“ výrazně zdražily, protože na něj nasadily speciální tarif.
Místo dosavadních 406 korun tak při cestě z Brna do Prahy a zpět zaplatíme nově 800 korun!!!
Navíc nelze jen tak přijít do vlaku s Kilometrickou bankou jako dosud, ale je nutné vystát frontu na příplatek (místenku) u pokladen nebo si předem koupit lístek po internetu. Už aby přišla konkurence i na železnici!