Menu Zavřít

České plody britské války

22. 2. 2002
Autor: Euro.cz

Tesco

PRAHA, LONDÝN (zdf) – Přesně v polovině února, v pátek patnáctého, se v tuzemské síti hypermarketů Tesco prozradilo tajemství skrývané teaserovou kampaní modrobílých billboardů. České hypermarkety zlevnily zhruba tisícovku položek, a předběhly tak o tři dny svoji britskou mateřskou centrálu. I tam od minulého pondělka prodávají půldruhého tisíce položek výrazně levněji.
V Británii totiž už přes rok zuří krutá válka obchodních řetězců. Ta podle expertů vyšla na dvě stě milionů liber, jež tamním zákazníkům ušetřily nižší ceny. Přesto si Tesco věří: finanční rok, který skončil v sobotu 23. února, má firmě přinést hrubý zisk kolem 1,22 miliardy liber. Podrobnější výsledky zveřejní až počátkem dubna. Za první půlrok však měly být zisk i tržby vyšší o čtrnáct procent, přičemž za růst vděčí firma rozšíření prodeje nepotravinářského zboží a rozvojovým trhům. Východoevropské a asijské tržby vyrostly dokonce o šestačtyřicet procent, mezinárodní prodeje přispěly ke stodvacetiprocentnímu růstu zisku v daném období, jak uvedla agentura Reuters. Podle on-line verze časopisu Lebensmittel Zeitung však Tesco devadesát procent svého obratu dosahuje na národním britském trhu.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).