Jednou z nejcennějších komodit dnešní doby jsou informace. A těch mají v Dataddu, česko-americkém startupu, jenž se zabývá správou firemních dat, opravdu hodně. Třeba už jen proto, že na jeho služby sází na čtyři tisíce zákazníků z více než stovky různých zemí světa.
Že lidé z Datadda dělají svoji práci dobře, si povšimla i poradenská společnost Gartner, která platformu zařadila mezi dvacítku referenčních firem, jež sama používá k navazování obchodních vztahů a získávání klientů. Dalším důkazem dobře odvedené práce budiž skutečnost, že startup založený Petrem Nemethem a Zdeňkem Pechem za poslední rok narostl co do obratu o úctyhodných 100 procent a že si po čase znovu úspěšně dokráčel pro další významnou investici. Tu mají opět na svědomí Impulse Ventures, kteří tentokrát Dataddu posílají částku 1,4 milionu dolarů, tedy v přepočtu zhruba 31,5 milionu korun.
„Těší nás jejich byznysový posun a úspěch na globálním trhu, proto jsme se je rozhodli podpořit další investicí, aby mohli akcelerovat růst firmy a pokračovat v plnění cílů, které si nastavili do dalšího roku,“ okomentovala nejnovější investici řídící partnerka Impulse Ventures Petra Gordan.
Uvedený fond, za jehož vznikem stojí miliardář Ondřej Tomek, podpořil Dataddo již poněkolikáté. Naposledy tak učinil loni na podzim, kdy platformě poslal hned dva miliony dolarů. Již tehdy se přitom vedení česko-amerického startupu nechalo slyšet, že během letošního prvního čtvrtletí chce svoji firmu dostat do provozní rentability. A to se nakonec skutečně povedlo.
V jednoduchosti je krása (i klíč k úspěchu)
Ačkoliv správa firemních dat může být kolikrát velice problematickou záležitostí, Dataddo se od samého začátku své existence snaží k této oblasti přistupovat zcela odlišně. Nabízený produkt byl navržen tak, aby byl na jedné straně co nejpřehlednější a na straně druhé i co možná nejjednodušší. Díky tomu tak lze pracovat s daty z různých firem na jednom jediném místě, přičemž zároveň platí, že úkoly, které obvykle obstarávají datoví inženýři a specialisté, takto hravě zvládnou i běžní zaměstnanci bez odbornosti.
„Náš byznys model není kapitálově náročný. Od Impulse Ventures si proto bereme pouze to, co nutně potřebujeme k rychlejšímu růstu, tedy další škálovatelnosti firmy přes marketingový rozpočet,“ nechal se slyšet Nemeth.
Od jednotlivců až po nadnárodní giganty
Mezi typické klienty Datadda dlouhodobě patří silně digitalizované středně velké firmy. V poslední době se však v čím dál větší míře zaměřuje i na jednotlivce, nebo naopak na takzvané enterprises, tedy velké podniky často s nadnárodním přesahem. Pár takových získalo například i v Brazílii, kde během loňského roku otevřelo jednu ze svých poboček. Ta se konkrétně nachází v Sao Paulu.
„S rostoucími investicemi do vývoje produktu začínáme být více relevantní pro globální enterprise klienty a z tohoto důvodu plánujeme ve střednědobém horizontu rozšířit naši go-to-market strategii o tento segment,“ uzavřel Nemeth s tím, že mezi nově získané zákazníky se řadí například společnost Consórcio Embracon nebo jihoamerická centrála pivovarnického koncernu AB InBev.