V rámci českého byznysu může jít o jednu z největších letošních investic vůbec. Společnost Mews zakladatele Richarda Valtra, jež platí za předního světového poskytovatele systému pro správu ubytovacích zařízení, hlásí další významnou finanční vzpruhu. Od firmy Vista Credit Partners, dceřinky společnosti Vista Equity Partners, získává celých 100 milionů dolarů, tedy v přepočtu zhruba 2,25 miliardy korun.
K čemu tyto peníze hodlají Mews využít? Dle jejich současného generálního ředitele Matta Welleho především na další expanzi a akviziční strategii společnosti. Jednou z jejich posledních „nákupů“ bylo květnové akvírování německého systému pro správu nemovitostí HS3 Hotelsoftware.
„Pohostinství je především o lidech, proto se zaměřujeme na vývoj cloudových technologií, které zaměstnancům umožní trávit méně času u obrazovek a více se věnovat hostům. Máme jedinečnou příležitost podpořit nejprogresivnější značky v pohostinství a urychlit jejich digitální transformaci. Financování od zkušeného investora, jako je Vista Credit Partners, nám umožní rychlejší rozvoj. Díky investicím do našeho organického i akvizičního růstu zásadně měníme způsob poskytování služeb v tomto odvětví,“ objasnil Welle.
Trh je připraven na konsolidaci
Odvětví globálního cestovního ruchu, ve kterém Mews coby historicky teprve třetí český jednorožec (firma, jejíž valuace dosahuje jedné miliardy dolarů – pozn. red.) působí, představuje podle zmíněné společnosti trh s hodnotou 15,5 bilionu dolarů (asi 349 bilionů korun). A poptávka po cloudových technologiích v něm neustále roste. Což ostatně dokazuje i kontinuálně se zvětšující seznam klientů – platformu Mews Hospitality Cloud aktuálně využívá již více než pět tisíc zákazníků z bezmála devíti desítek zemí.
„Trh je připraven na konsolidaci. Dosud jsme úspěšně převzali devět firem a finanční prostředky od Vista Credit Partners nám umožní pokračovat v investicích do akvizic prostřednictvím naší divize Mews Ventures,“ uvedl Valtr.
Raketový růst v Severní Americe
Vedení Mews se letos na jaře nechalo slyšet, že cílem jejich poslední akvizice, tedy zmíněné koupě německého HS3 Hotelsoftware, bylo posílit svoji zákaznickou základnu na tamním trhu, a to až o 93 procent. Neméně důležitý je však pro pražský scaleup také trh americký, kde se společnosti v poslední době nebývale daří.
Počet jejích klientů na Severu Ameriky se za uplynulý rok zvětšil o celých 250 procent, přičemž se pochopitelně rozšířila i základna uživatelů z řad hotelového personálu. Ta nyní přesahuje již 75 tisíc osob. Současně pak také došlo k 54procentnímu nárůstu objemu plateb, jenž od začátku roku dosáhl více než osmi miliard dolarů.