Menu Zavřít

Češky jsou sexy

22. 9. 2005
Autor: Euro.cz

Zákaznice světové značky utratily loni v Praze sto milionů korun

Vysoká krejčovina musela v posledních letech čelit mnoha katastrofám. Po teroristických útocích v USA to byla epidemii SARS v Asii, válka v Iráku. Haute couture mnozí proto předpovídali smrt. Opět se spletli. „Máme štěstí, že lidé po celém světě haute couture milují, i když si ji nemohou dovolit. Je to jako s krásným zámkem, nemůžete si ho koupit, ale jste rádi, že existuje,“ řekl týdeníku EURO Bernard Danillon de Cazella ředitel komunikace společnosti Christian Dior. Byla to právě tato francouzská značka, která 15. září představila kolekci podzim/zima 2006. Christian Dior uspořádal módní přehlídku v Praze poprvé a přiblížil ji tím elitní skupině světových metropolí módy. Záštitu nad akcí převzala Livia Klausová, generálním partnerem byla firma Sekyra Group. „Praha je prvním městem na území střední a východní Evropy, které si značka Dior vybrala pro svou show,“ řekl při zahájení večera Luděk Sekyra, předseda představenstva Sekyra Group.

bitcoin_skoleni

Praha je za Moskvou.

Dior několika desítkám diváků v pražském Veletržním paláci předvedl šedesát modelů od kontroverzního návrháře Johna Galliana. „V České republice máme obrovský úspěch. Loni v červenci jsme tady otevřeli obchod. Dnes tu máme stálou klientelu, která se rekrutuje z velké míry z tuzemských zákaznic,“ uvedl Danillon de Cazella. Ředitelka české pobočky Dioru Jana Maříková si myslí, že české ženy představují na šedesát procent zákaznic Diora. Odhaduje, že tržby za uplynulý rok přesáhly sto milionů korun. „Meziroční nárůst se pohybuje kolem třiceti procent. Stabilní výsledky budeme ovšem znát až po dvou až třech letech provozu,“ doplnila Maříková. Praha je po Moskvě druhou destinací ve východní a střední Evropě, kde francouzská společnost zřídila vlastní prodejnu. V současnosti Dior sice provádí studie v dalších východoevropských zemích ale do konce tohoto roku tam nebude nic otevírat. Před jedenácti lety vlastnil módní dům ve světě šest obchodů. Dnes jich má 188 a do konce roku se chystá jejich počet rozšířit na 195. „Událost tohoto roku se bude konat koncem září v New Delhi,“ prozradil týdeníku EURO Danillon de Cazella a dodal: „Ročně chceme otevřít patnáct až dvacet prodejen. Myslím, že ve světě je ještě místo na dalších sto poboček.“

Sto let od narození.

Pražská show byla rovněž oslavou významného výročí – sto let od narození Monsieura Christiana Diora, který v roce 1947 založil světoznámou značku. Jeho styl New Look se po druhé světové válce stal módním přelomem. Od jeho smrti v roce 1957 se v pařížské centrále vystřídala všechna velká návrhářská jména. Nechyběli mezi nimi Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferrér nebo John Galliano, současný kreativní ředitel. Jak reagovalo na extravagantní kreace konzervativní české publikum? „Při přípravě přehlídky jsem zjistil, že mezi Prahou a Paříží, která je na takové události zvyklá, nejsou žádné rozdíly. Ty se stírají. Pomáhají tomu mediální prostředky a internet. Jediným překvapením bylo, že je v Praze tolik krásných žen. Proto jsme se nakonec rozhodli využít české modelky,“ konstatoval Danillon de Cazella. „Ani v Paříži si každý nemůže dovolit šaty od Diora. Jsme luxusní značka. Lidé si uvědomili, že naše šaty jsou drahé, protože jde o symbol kvality a elegance, a to má svou cenu. Stejně jako existují malá auta, jsou i Mercedesy a Rolls Royce,“ vysvětluje de Cazella. A kdo nakupuje v pražském Dioru? „Po roce působení v České republice bych řekl že naší průměrné zákaznici je mezi 35-45 lety, je elegantní, hodně cestuje, vyzná se v módě a je sexy,“ říká Danillon de Cazella.

  • Našli jste v článku chybu?