Koronavirová pandemie negativně zasáhla snad většinu odvětví, a to včetně oděvního průmyslu. Rok 2020 byl pro celou řadu podniků likvidační, jelikož vláda v rámci boje proti neviditelnému nepříteli v podobě viru vyhlásila lockdowny a buď velmi omezila, nebo zcela přerušila provoz kamenných obchodů. Některé firmy se dokázaly přesunout do online prostoru a přežívat, jiné uzavření poboček položilo na lopatky a jejich podniky zkrachovaly.
To však nebyl případ české módní značky pánských obleků Bandi. Kritické období zvládla dokonce se ziskem, a díky tomu tak mohla investovat do dalšího rozvoje. Kromě nových prodejen v České republice se zákazníci mohou nově těšit i na slovenskou expanzi, kde by se první nová pobočka měla otevřít už během tohoto roku.
Z pohledu prodeje zažila společnost Bandi Vamos a.s. nejtěžší období v roce 2020. Zákazníci se totiž během něj do kamenných obchodů nedostali po celý půl rok, což znamenalo, že firma musela naplno využít zbylé měsíce. A to se jí povedlo náramně, protože i přes všechny překážky zaznamenala celkové tržby v objemu 250 milionů korun, přičemž čistý zisk činil dvaadvacet milionů. S čísly z předkoronavirové doby se to samozřejmě nedá srovnávat, ovšem v kontextu všech okolností jde o velký úspěch.
Rok 2021 pokračoval ve stejném pandemickém duchu, podle slov majitele ale dopadl, co se týče zisku, opět velmi dobře. „Navzdory tomu, že jsme měli od začátku roku zavřené prodejny a nemohli pracovat, podařilo se od 10. května obsloužit klienty v objemu přes 370 milionů korun. Jak jsme na tom se ziskem, na to si musíme ještě počkat. Představu mám. Ovšem s ohledem na vysoké investice v posledním kvartálu roku je potřeba počítat s něčím okolo 62 milionů korun,” říká Andrej Bandi Vámoš.
Mít schopnost a prostředky na to rozjet hned několik nových značkových prodejen po téměř dvouletém období, kdy provoz a tržby zdaleka nebyly ideální, je scénář, který by si jistě přály i další firmy. K deseti českým pobočkám Bandi (a jedné v Bratislavě) přibydou čtyři další. „Novou prodejnu budeme otevírat v Liberci, Žilině, Banské Bystrici a v Košicích. I když se některé z nich budou zařizovat nejspíš až v únoru, museli jsme se přizpůsobit současnému nedostatku materiálu a zboží pro realizaci projektů nových prodejen a nakoupili vše potřebné už nyní,“ dodává majitel společnosti.
Bandi ale letos čeká i jedno stěhování. „Prodejnu v pražské Michli letos přestěhujeme do nových, větších prostor o velikosti 700 metrů čtverečních. Ta současná, o šesti zkušebních kabinkách, již není dostačující. Tvoří se v ní dlouhé fronty a je to na úkor nákupního komfortu klienta.” Na nedostatek klientů si tedy česká značka pánských obleků stěžovat nemůže. Nárůst prodejů zaznamenává každým rokem. Průměrně si od ní zákazníci ročně koupí necelých 30 tisíc kusů obleků. „Letos se mohou zákazníci těšit na barevný profil pánských obleků. Naši návrháři si s tím opravdu skvěle pohráli,“ doplňuje Vámoš.