Viceprezident pro velkoprodej Pavel Jiroušek na setkání s novináři prohlásil: "Jsme připraveni službu zavést, jak nám ukládá telekomunikační zákon.". V praxi to tedy bude fungovat tak, že pokud se například firma či rodina přestěhuje v rámci jednoho telefonního obvodu nebo změní poskytovatele služeb, bude jim ponecháno původní číslo.
Odpadne tak třeba tisk nových vizitek a hlavičkových papírů a spousta dalších nutných věcí, které firma musí udělat v případě stěhování. Ovšem kromě Telecomu mají stejnou povinnost i ostatní provozovatelé pevných telefonních sítí. V současné době jedná Český Telecom o zavedení přenositelnosti čísla s jedním z alternativních operátorů a s tímto a se třemi dalšími také o zavedení pevné předvolby operátora. Tento typ služby nastavovaný přímo na ústředně, k níž je zákazník připojen, mu umožní pro některé typy volání využívat služeb alternativního operátora. Jde tedy o typově stejnou službu, jako je předvolba operátora pomocí číselného kódu zadávaného před volaným číslem, pouze s tím rozdílem, že je pevně nastavena přímo na ústředně. Tuto službu má podle telekomunikačního zákona zprovoznit dominantní operátor rovněž od prvního ledna roku 2003. Český Telecom se však dosud nedohodl s konkurenčními subjekty na výši poplatků za využívání této služby a podle dostupných informací se zdá, že i o tomto bude muset rozhodnout regulátor, tedy Český telekomunikační úřad. V příštím roce by měla také vstoupit v účinnost novela telekomunikačního zákona, která konkurenci Telecomu umožní pronajmout si linky vedoucí k jednotlivým zákazníkům. To by mělo konečně vést k větší konkurenci na telekomunikačním trhu, protože pak bude pro jednotlivé alternativní operátory mnohem snazší se dostat k potenciálním zákazníkům než v současné době, kdy si musí linky budovat sami i tam, kde již jedna infrastruktura existuje.