Menu Zavřít

CESTA K MÉDIÍM

16. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Neziskový sektor

Připoutat pozornost čtenářů a v mnoha případech i budoucích dárců k nonprofitnímu sektoru je cíl donkichotský. Mediální rukověť pro neziskové organizace novinářů Marka Šálka a Tomáše Feřteka je na tomto poli překvapením. Autoři publikace Novináři nejsou zlí sbližují zúčastněné z obou stran. Ty, kteří chtějí, aby se o nich psalo, a ty, kteří píší. Zvolili pro to netradiční formu – průvodce bojovou hrou. Tak jako v Člověče, nezlob se! zdolávají hráči jednotlivá políčka, překonávají zástupci neziskových organizací představitele sedmé velmoci. Kde dneska nalézt sluchu, nepřinášíte–li senzační zprávu o odhalení dalšího tunelu do ementálu české ekonomiky? Řečeno slovy jednoho z aktérů hry, fiktivního šéfredaktora: „Nějaký dobročinný spolky dneska lidi vůbec nezajímaj, maj svýho dost. (str. 14) Nadtitulky kapitol jsou návodně pojmenovány. Ten první nás vede k tomu, „Co vadí novinářům . Dozvíme se, jak se nabízet: „Lidé z neziskových organizací by se k médiím měli obracet jako ti, kdo rozumějí lidským, rodinným, obecním či společenským osudům… Teprve potom je šance, že si média všimnou – za těmi osudy – i příslušných organizací. (str. 17) Další rozsáhlá kapitola se skrývá pod heslem „Jak se znemožnit . Ta nápady jen hýří. Jeden za všechny: „Do redakce časopisu Ekonom posílejte seznamy ohrožených živočichů a rozhlasu zkuste nabídnout do vysílání svoji jedinečnou akci nazvanou Protest proti mlčení. Šanci, že uspějete, máte asi stejně velkou, jako kdybyste chtěli po Literárních novinách, aby přinesly přehled nejnovějších modelů závodních tahačů. (str. 45) V příloze představitelé českých médií odkrývají, jak na jejich titul, aby se nadace či spolek ocitly v centru zájmu. Šálek, Marek; Feřtek, Tomáš: Novináři nejsou zlí. Nadace Via, Praha 2001. 94 stran. Cena neuvedena.

  • Našli jste v článku chybu?