PRAHA (tpk) – Organizace J. D. Power and Associates, sledující poruchovost nových a ojetých vozů ve Spojených státech, přichází poslední dobou se stále radostnějšími zprávami ohledně zvyšování kvality amerických automobilů. Poslední informace z detroitské centrály General Motors ovšem povzbudivé nejsou. Poté co předminulý pátek povolal výrobce do servisů 1,8 milionu vozů, přibylo k nim počátkem minulého týdne dalších více než šest set tisíc.
První výzva se týkala poruchy na elektroinstalaci, jež se může vyskytovat u některých modelů vyrobených v rozmezí let 1997 a 2001, například Chevroletu Cavalier či Pontiacu Sunfire. Závada způsobená silným tokem proudu od spínače zapalování měla na svědomí osmdesát incidentů, při nichž došlo k přehřívání systému až po plameny v zapalování.
Kvůli dvěma nehodám zapříčiněným zkratem v elektronice stěračů zamíří po prohlášení z minulého pondělí do opraven majitelé 636 tisíc sportovně užitkových vozů Chevrolet TrailBlazer, GMC Envoy a Oldsmobile Bravada. Vozy, které sjely z montážních linek v letech 2002 a 2003, se začnou do servisů hrnout v letošním třetím čtvrtletí.
Přestože šéf General Motors Rick Wagoner předminulý pátek prohlásil, že příhoda nebude mít velký dopad, stěží se mu dá věřit. Největší automobilka světa má sice dost prostředků na uhrazení 2,4 milionu výjimečných jednorázových oprav, ale její pečlivě budovaná pověst spolehlivého výrobce utrpí. Jak uvedla agentura Reuters, společnost již zahájila reklamní kampaň s příznačným sloganem Cesta k vykoupení.