Nejpřitažlivějšími benefity pro české zaměstnance jsou třinácté a čtrnácté platy a volno navíc. Firmy jim naproti tomu nejčastější poskytují stravenky.
Autor: Profit
„Nejvíce lidé touží po penězích, za které si pak mohou pořídit, co opravdu potřebují nebo chtějí. Na téměř 42 procent Čechů by proto nejvíce chtělo mít čtrnáctý plat a jen o něco méně lidí (37 procent) by uvítalo třináctý plat,“ uvedla manažerka komunikace společnosti GfK Czech Sherin Dalíková. I přesto však peníze údajně nejsou nejefektivnějším motivačním prvkem. „Dokazují to malé firmy rodinného typu, kde si zaměstnanci vydělávají až 50 procent ceny na trhu, a přesto jsou spokojeni a fluktuují minimálně,“ upozornila partnerka společnosti DMC management consulting zaměřené na řízení lidských zdrojů Jitka Tejnorová.
Češi podle průzkumu GfK také chtějí více volného času, když 28,4 procenta by si přálo mít šest týdnů dovolené. Teprve na čtvrtém místě v tužbách zaměstnanců jsou stravenky. Pro čtvrtinu lidí je velkým lákadlem služební automobil, přičemž 13,5 procenta by chtělo mít možnost ho využívat i k soukromým účelům. Desetiprocentní hranici překročil ještě příspěvek na dovolenou (11,5 procenta) a proplácení plného platu v době pracovní neschopnosti (11,3 procenta).