Menu Zavřít

Cestování je opět v kurzu. Platforma Omio po pandemickém útlumu rychle roste, o britské zákazníky se nově podělí s Uberem

28. 4. 2023
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Omio
  • Během pandemie přišla o téměř veškeré své příjmy, nyní platforma Omio opět rychle roste
  • Její obrat se meziročně zvýšil o 230 procent, přidala další dopravce a uzavřela partnerství s britským Uberem
  • Nyní se společnost soustředí na B2B segment. Ve hře je třeba spolupráce s internetovým vyhledávačem

Zdá se, že pokud jde o zotavení po pandemii, je cestovní ruch jednoznačně na dobré cestě. Potvrzují to koneckonců i výsledky travel-techové společnosti Omio, která svým uživatelům umožňuje vyhledat, srovnat a zabookovat cesty hromadnými dopravními prostředky. Ty mohou absolvovat vlakem, autobusem, trajektem i letadlem. Jen za loňský rok vyrostl obrat platformy o 230 procent.

„Minulý rok se nesl ve znamení obnovy cestování a Omio z pandemie vyšlo silnější. Na jejím začátku jsme ze dne na den přišli o 98 procent obratu, ale dnes jsme větší než kdy předtím s dobrými vyhlídkami do budoucnosti,“ komentuje zakladatel a generální ředitel společnosti Naren Shaam. 

Dvojnásobný obrat a dvoumiliardová investice k tomu. Obliba vyhledávací a bookingové platformy Omio neustále roste
Přečtěte si také:

Dvojnásobný obrat a dvoumiliardová investice k tomu. Obliba vyhledávací a bookingové platformy Omio neustále roste

Období, během něhož nebylo možné cestovat, společnost využila k vylepšení svého produktu, rozvoji partnerské sítě a přípravě na návrat na růstovou trajektorii. „Loni se po dvou náročných letech celý sektor konečně odrazil ze dna a my jsme na to byli připraveni,“ dodává zakladatel.

B2B segment v hledáčku

V minulém roce Omio rozšířilo svoji nabídku spojů o celkem 34 nových společností. Například díky integraci železničního dopravce Iryo platforma nyní pokrývá veškerou železniční dopravu ve Španělsku. To představuje jeden z celkem 37 trhů, na kterých služba aktuálně působí. Pokud jde o leteckou dopravu, tam přibyly třeba aerolinky Air Serbie nebo Aer Lingus. Celkem pak mají uživatelé platformy k dispozici přes 10 milionů spojů od více než tisícovky přepravců.

Společnost navíc rostla i co do počtu zaměstnanců. „Rok 2022 pro nás byl úspěšný i z pohledu růstu týmu. Svoje řady jsme loni rozšířili o 100 kolegů napříč celou firmou. V Praze máme vývojářské centrum, do kterého se nám podařilo nabrat 20 lidí. Převážně jde o technické pozice – od juniorů až po nového ředitele vývoje Tomáše Rendla,“ přibližuje Tomáš Vocetka, technologický šéf společnosti a lídr pražské kanceláře. Ta je pro rozvoj Omia klíčová, hlavně pokud jde o segment B2B. „Stojí například za technickým řešením umožňujícím integraci naší platformy u nových partnerů,“ doplňuje Vocetka.

Od Airbnb čeká luxus málokdo. Opak je ale pravdou, nejdražší pronájmy ocení i velmi nároční zákazníci
Přečtěte si také:

Od Airbnb čeká luxus málokdo. Opak je ale pravdou, nejdražší pronájmy ocení i velmi nároční zákazníci

Ostatně právě rozšíření aktivit o dodávání služeb jiným firmám je jedním z nejvýznamnějších milníků loňského roku. Aktuálně tak společnost může díky pražskému týmu vývojářů poměrně jednoduše integrovat své vyhledávání do služeb třetích stran. Tuto možnost pokřtila novým projektem v podobě spolupráce se společností Uber ve Spojeném království, kde si uživatelé inkriminované služby mohou najít a rezervovat navazující vlakové a autobusové spoje. Po úspěšném pilotním provozu se obě společnosti nyní poohlížejí po dalších možnostech spolupráce.

bitcoin školení listopad 24

„B2B partnerství jsou pro nás obrovskou příležitostí. Můžeme skrze ně oslovit uživatele mimo svoji platformu a umožňujeme partnerům nabídnout jejich uživatelům přidanou hodnotu,“ říká Vocetka s tím, že už nyní mají ve firmě naplánovány další projekty. Ty konkrétně řeší například s internetovým vyhledávačem. „Jsem rád, že B2B partnerství jsou doménou naší pražské kanceláře, která odvádí skvělou práci a otevírá společnosti celý nový segment zákazníků,“ míní.

Za úspěch Omio považuje také fakt, že získalo několik ocenění, včetně Most Active Online Agency od dopravce Renfe a Future Mobility Award na konferenci Future Pioneers Summit 2022.

  • Našli jste v článku chybu?