Český internet
PRAHA (oh) – Nejvíce nakupovaným zbožím českými uživateli internetu jsou knihy a časopisy. Průzkum společností GfK a Incoma mezi zákazníky a provozovateli internetových obchodů rovněž ukázal, že nejvyhledávanější službou na českém internetu jsou informace o dopravě a cestování, které dokonce „přeskočily“ i všeobecné zpravodajství. V průběhu výzkumu bylo osloveno více než jedenáct set provozovatelů elektronických B2C obchodů, zaměřených na koncového spotřebitele, a tisíc pět set uživatelů internetu. V internetových obchodech v současnosti nakupuje 34 procent uživatelů sítě, což je takřka třičtvrtě milionu Čechů. Nejvíce žádaným artiklem jsou po knihách a časopisech nahrávky na kompaktních discích, kazetách či ve formátu MP3. Pro e-Čechy je dnes internet především prostředkem k vyhledání informací z oblasti dopravy či cestování, a zdrojem zpravodajských informací. Třetí příčku obsadily informace a služby týkající se kariéry a vzdělávání.
Nákupy uskutečněné na internetu (v období 11/2001–4/2002)
Knihy, časopisy 37 %
CD, kazety, MP3 22 %
CD-ROM 18 %
Výpočetní technika 13 %
Software 13 %
Oblečení, obuv 13 %
Mobilní telefony, telefony 12 %
Kosmetika, drogerie 10 %
Bílé zboží 9 %
VHS, DVD 8 %
Elektronika 8 %
Pozn.: 100 procent jsou všichni zákazníci internetových obchodů
Pramen: GfK Praha/Incoma/Apek
Nejvyhledávanější služby a informace na internetu
Doprava a cestování 78 %
Všeobecné zpravodajství 66 %
Kariéra a vzdělávání 62 %
Výrobky a nákupy 61 %
Komunikace přes internet 60 %
Regionální informace a služby 59 %
Telekomunikace, výpočetní technika 53 %
Hudba, video, stahování 52 %
Pramen: GfK Praha/Incoma/Apek