Pilotní projekt pražského dopravního podniku (DPP), který testuje bezkontaktní prodej jízdenek, funguje téměř bez problémů. Uvedla to mluvčí podniku Aneta Řehková. Cestující, většinou Češi, si podle Řehkové měsíčně koupí zhruba 5000 jízdenek. Od spuštění projektu loni v dubnu jich podnik prodal zhruba 51 tisíc. Terminály na koupi jízdenek prostřednictvím bezkontaktní platební karty jsou v tramvajích číslo 18 a 22.
„Nejvyužívanějším jízdním dokladem je jednorázová jízdenka za 24 korun,“ uvedla mluvčí Řehková. Od zahájení pilotního projektu do konce loňského roku prodal DPP prostřednictvím bezkontaktní karty 24 tisíc jízdenek, což bylo 0,05 procenta z celkového počtu 50 tisíc prodaných jednotlivých jízdenek s platností na území hlavního města.
V letošním prvním pololetí se podíl zvýšil na 27 tisíc z celkového počtu 30 milionů prodaných jízdenek.
Přečtěte si o tendru dopravního podniku:
Připravte si jízdenky. Dopravní podnik rozhodne, kdo mu dodá lístky za 170 milionů
Zda bude DPP nakupovat další zařízení do vozů MHD, není jasné. Městská firma Operátor ICT totiž připravuje vytvoření nového takzvaného multikanálového odbavovacího systému, který by měl celkově řešit způsob prodeje jízdenek MHD. „Cílem je zvýšit komfort cestujících při použití veřejné dopravy a přidat nové možnosti odbavení a správy jízdních dokladů,“ uvedla mluvčí.
Celkem je nyní ve vozech pražské MHD 68 zařízení na bezkontaktní platby za prodej jízdenek. Celkově na jízdném vybere DPP ročně zhruba čtyři miliardy korun.