Na úrovni Moldavska nebo Ázerbájdžánu, daleko za Slovinskem nebo Polskem, ale i zeměmi, jako je Nigérie, Laos nebo Kosovo. Tak ohodnotil úroveň české charity prestižní světový žebříček World Giving Index, který připravuje Gallupův ústav.
Foto: Profimedia
Pro české firmy a nadace to není příliš dobrá zpráva. Úrovní dárcovství se Česko v respektovaném žebříčku zařadilo mezi rozvojové země. V porovnání s předchozím rokem si země výrazně pohoršila. Spadla z 81. na 94. příčku. Stejně špatně dopadla celá oblast střední a východní Evropy. Ze všech světových regionů skončila beznadějně poslední. Za státy Afriky nebo chudými asijskými zeměmi.
Výrazný pokles české dobročinnosti ukazují i čísla. Firmy daly loni na charitu zhruba o 150 milionů méně než o rok dříve. Propad ekonomiky v důsledku krize se na tuzemské charitě výrazně projevil. A nebýt velkých firem, jako je ČEZ, který dal na dobročinnost téměř 380 milionů, Telefónica nebo OKD, mohlo být ještě výrazně hůř.
Na co naráží charita?
V čem je nutné spolupracovat?
Proč má Česko zpoždění?
Přijde nový Míša?
Odpovědi na tyto a další otázky se dozvíte v pondělním čísle týdeníku PROFIT.