Ani v silné konkurenci mužů se jako manažerka nemusíte ztratit. Máte dozajista své osobní kouzlo a oproti mužům výhodu ženských zbraní. Ovšem jen svědomitá a poctivá práce vám k úspěchu stačit nebudou. Být úspěšnou manažerkou znamená mít také styl.
Autor: Artklee
Vzhled je důležitý
I když nejste modelka, měla byste tak vypadat. A teď rozhodně nemáme na mysli anorektickou postavu, nýbrž dobře padnoucí a kvalitní oblečení, dokonalý účes i jemné líčení. To vše za vás mluví na první pohled. Ještě než stihnete otevřít ústa a přesvědčit protivníka nebo potencionálního partnera o své inteligenci a manažerských schopnostech, on už si vás škatulkuje podle vzhledu. A proto: najděte si styl oblékání, který vám sluší a ve kterém se cítíte dobře. Pokud nemáte ráda sukně a opravdu se k nim nejste schopná přemluvit, pak vám dobrou službu udělají i kalhotové kostýmy. Patříte-li mezi vyznavačky sukní, pak mějte na paměti, že sukně by nikdy neměla být v délce mini, vždy minimálně ke kolenům.
Naučte se sladit detaily, kostkovaná flaušová košile nebude do kostýmku to pravé ořechové, naopak klasickou bílou nic nezkazíte. Na jednání nepatří zelená, žlutá ani oranžová košile. Naopak červenou můžete využít v boji. Myslete i na boty. Okopané špičky a nánosy bahna, jak jste se hnala deštěm na jednání, vám okamžitě sníží reputaci. Mějte v kabelce vždy po ruce mokré kapesníky, které vám poslouží nejen k hygieně, ale i jako rychlá utěrka na boty. Doplňky volte jednoduché, ne příliš extravagantní. Stejně jako líčení. Zapomeňte na mastné a neupravené vlasy.
Být dobrou manažerkou**
Být dobrou manažerkou to znamená být aktivní a nebojácná. Naučte se ovládat strach. Za každé situace mějte pod kontrolou své emoce. Výbuch a následná sprška nadávek, za které by se nemusel stydět, ani otrlý zednický přidavač vám jistě dobrou pověst nevybudují. Buďte rozhodná a sebejistá. Jedině tak se stanete rovnocennou partnerkou, se kterou budou ostatní rádi jednat.
Předpokladem dobré manažerky je také výborná příprava na jednání. Měla byste mít v malíčku všechny informace o vaší firmě, ale stejně tak i o té, se kterou jdete jednat. Samozřejmostí by měla být po ruce vaše vizitka i pevný stisk ruky, při němž se díváte dotyčnému zpříma do očí.
Více na Ladyzone.cz.