V roce 2011 ve světě vzroste počet firem, které k získání nových zákazníků využijí sociální média. V České republice naopak dojde k mírnému poklesu.
Foto: Regus
Podle nového globálního průzkumu společnosti Regus v minulém roce společnosti ve světě více využívaly pro rozvoj podnikání sociální sítě, blogy, mikroblogy a fóra. V České republice se však tato média využívala méně. V roce 2010 společnost Regus zjistila, že 40 % českých firem úspěšně využívá sociální sítě k získání nových zákazníků. O rok později se tento počet snížil na 35 %. Výzkum naopak ukázal, že ve světě využívá sociální média ke kontaktování zákazníků a komunikaci s nimi oproti minulému roku více společností.
• Celosvětově vzrostl počet firem, které úspěšně získaly nové zákazníky prostřednictvím sociálních sítí, jako je například Facebook, o 7 %
• 52 % firem z celého světa a 50 % firem z České republiky využívá ke komunikaci se stávajícími zákazníky webové stránky, jako je například Facebook a Twitter
• V České republice podporuje 44 % firem své zaměstnance, aby se zapojili do profesionálních sociálních sítí jako například LinkedIn, Xing nebo Viadeo. Ve světě k této aktivitě podporuje své zaměstnance 53 % firem.
• Dvě pětiny (39 %) společností ve světě a čtvrtina (25 %) společností v České republice vynakládá na práci se sociálními sítěmi 20 % svého marketingového rozpočtu.
Sociální sítě se vyvinuly ze stavu, kdy je „pěkné je mít“ do stavu, kdy začínají být nezbytné. Většina společností v České republice (69 %) i v celém světě (74 %) se shoduje, že marketingové strategie nemohou být bez sociálních médií úspěšné. 65 % českých firem a 61 % firem ve světě přesto zdůrazňuje, že mezi marketingovými médii musí být rovnováha. Firmy jsou přesvědčeny, že marketingové kampaně nebudou fungovat, pokud nebudou tvořit mix tradičních a digitálních technik.1
Poznatky globálního průzkumu společnosti Regus jsou založeny na odpovědích více než 17 000 manažerů a majitelů firem z 80 zemí. Garry Gürtler, viceprezident pro střední a východní Evropu společnosti Regus říká: „Firmy se vzpamatovávají z útlumu, stále častěji přehodnocují pracovní postupy, které využívaly před recesí a vybírají si flexibilnější a konkurenceschopnější strategie. Transformují každou podnikovou oblast - od řízení dodavatelského řetězce, přes štíhlejší pracovní postupy, cloud computing až po častější využívání videokomunikace a mobilní práce. Sociální média se rychle zařadila mezi klíčové podnikatelské nástroje a jsou jedním z průvodních znaků této transformace. Stále více společností využívá sociální nástroje ke zvýšení loajality stávajících zaměstnanců a k úspěšnému získávání nových zákazníků. V České republice se nicméně projevuje spíše konzervativnější přístup k sociálním médiím podporovaný restrikcemi za strany zaměstnavatelů v oblasti nepracovního využívání sociálních médií v pracovní době.“