Glosa
Na Tour de Fraud, Závod podvodníků, přejmenoval tisk slavný cyklistický závod Tour de France. Jenže jde spíše o Tour de Tartuffe - Závod pokrytců. Diváky totiž moc nezajímá, kolik testosteronu, EPO, inzulínu a jiných sladkostí si závodníci dopřáli. A přes různá televizní gesta je to jedno i sponzorům „Zajímá mě, že za (dopujícím - pozn. redakce) Vinokurovem se ve zprávách objeví škodovka,“ nechal se slyšet šéf dozorčí rady Škody Auto Vratislav Kulhánek. Vyhrožování sponzorů odchodem bylo vlastně jen výrazem obav z veřejného mínění, reakce diváků a následného poškození propagované značky. Jenže obávaný odliv zájmu se nekoná. Eurosportu, který se „nestydí“ tour dále vysílat, třikrát vzrostla sledovanost, když ZDF a ARD přerušily kvůli dopingovým aférám Vinokurova a Moreniho přímé přenosy.
Výsledkem je jednoduchý status quo. Sponzoři platí hodně peněz za to, že budou vidět na třetí nejsledovanější sportovní akci po olympiádě a mistrovství světa ve fotbale. Bez ohledu na situaci. Tour de France to navíc schytává poněkud nespravedlivě - v tom smyslu, že doping je obecně rozšířený ve většině sportovních odvětví. Cyklistika není synonymem pro doping. Zruší německé televize při první příležitosti přenosy z mistrovství světa v atletice? Jen letos přece světová atletická federace stihla diskvalifikovat 54 atletů…