Dobrou zprávou je, že nové pětidveřové Aveo se předchozí generaci vzdálilo mílovými kroky a jeho design přinesl svěží vítr do poněkud uniformního segmentu malých kompaktů. Špatnou zprávou je, že na ambice konceptu RS, kterým Chevrolet navnadil návštěvníky loňských autosalonů, sériová verze tak trochu rezignovala.
Foto: Chevrolet
Ostrá příď, čtyři kulaté světlomety, velká rozšklebená maska, vytažené lemy blatníků, přikrčená silueta, zužující se linie bočních oken. Pokud stojí jen tak někde u chodníku, budí respekt vůdce smečky nabroušených hatchbacků. Nenechte se ale zmást, v tomhle případě jsou to mimikry. Čtrnáctka, kterou mělo testované Aveo pod kapotou, z něj totiž dělá celkem neškodné vozítko. Jeho sportovnímu střihu by slušelo přeplňování nebo alespoň vitálnější šestnáctka. Takhle jeho agilita za dravým vzhledem významně zaostává. Na výkonu se negativně projevuje každé kilo zátěže navíc, o spolujezdci nemluvě.
Nepříliš silný motor si sice dobře rozumí s pětistupňovým manuálem, ke sprintu ho ale nenuťte. Pomstil by se vám totiž spotřebou kolem osmi litrů. S tou se ostatně budete muset smířit i tehdy, pokud Aveo budete brát často na dálnici. Při normální nevzrušené jízdě pak spotřebu snadno udržíte pod hranicí sedmi litrů.
Dámská jízda
Aveo je ideální na cestování do práce, ve městě i na venkově. Vypadá atraktivně a jízda s ním je příjemná. Chválu si zaslouží dostatek odkládacích schránek, díky nimž se klíče, mobil, peněženka a další drobnosti nerozeběhnou po interiéru. Totéž platí i pro dvojitou podlahu v zavazadlovém prostoru, pod niž se vejde například deštník, takže zbytečně nezabírá místo jinde.
Klára Mášová
Větší, než se zdá
Dynamický styl interiéru podtrhuje skladba plastů s různou strukturou a chromované detaily. Všechny potřebné ovládací prvky má řidič po ruce. Kombinace okrouhlého analogového otáčkoměru a hranatého digitálního displeje pro další ukazatele prozrazuje pravý naturel tohohle vozítka – tváří se sportovně, přitom ale neztrácí ze zřetele praktičnost. Poslech slušné, i když ne úplně supervýkonné audio aparatury si užijete díky důkladně odhlučněnému kokpitu. Funkcí, která nebude vyhovovat každému, je ale automatické snížení hlasitosti po každém vypnutí rádia.
Řidič dobře vidí do všech směrů, částečně také díky rozměrným zpětným zrcátkům. Právě čtyři pasažéři budou mít na pohodlných sedadlech dost místa podél i napříč, týká se to i prostoru nad hlavou. Také Aveo ale podléhá zákonitostem tří dimenzí, a tak kvůli velkoryse řešenému interiéru nezůstává příliš místa pro zavazadla.
Chevrolet Aveo 1.4
motor | zážehový čtyřválec |
objem | 1 398 cm3 |
max. výkon | 74 kW (100 koní) |
max. rychlost | 174 km/h |
max. toč. moment | 130 N.m |
z 0 na 100 km/h | 12,2 s |
spotřeba | 5,9 l/100 km |
cena test. modelu | 296 900 Kč |
Funkčnost především
Palec nahoru si zaslouží citlivé, přiměřeně strmé řízení a zejména kompromisně naladěný podvozek, který z cestujících na nerovnostech nevytřese duši a zároveň je nepoděsí při náhlém vybočení ze směru jízdy. Při rychlejším průjezdu zatáčkou auto navíc držely šestnáctipalcové disky obuté continentalkami. Brzdy se správně dávkovaným účinkem dávají řidiči potřebnou jistotu a nevadnou ani při delším namáhání. Dráhy řazení vedou přesně, jeho ovládání by ale mohlo být o něco tužší. Součástí výbavy testovaného Avea byly také parkovací asistent a tempomat. Využijete je, i když v tomhle případě je to spíš zbytný nadstandard.
Když zapomenete na válečné maskování, vychválené v úvodu, je tohle přesně typ auta, které si na nic nehraje, přitom funguje, jak má. Ráno vás odveze do práce, odpoledne na menší nákup, o víkendu na kratší výlet. To, že skvěle vypadá, berte jako bonus.