Menu Zavřít

Chevrolet Captiva 2.2 D: Velká neznámá

27. 11. 2011
Autor: profit

Zatím se zdá, že nový styl i cenová politika Chevroletu jdou správným směrem. Nová captiva se svým vzezřením přiblížila dalším modelům značky, navíc dospěla i technicky. Na rozdíl od Opelu Antara, s nímž sdílí platformu, vypadá daleko exotičtěji, přitom je levnější. A protože těchto chevroletů u nás zatím nepotkáte mnoho, pro většinu laiků bude velkou neznámou.

Foto: Chevrolet

Postřehnutelných změn není možná tolik, přesto novou captivu bezpečně rozeznáte jak od předchozí generace, tak od sesterské antary. Pozornost poutá hlavně mohutná maska, která jí dává sebevědomý, dravý výraz. Vůbec se dá říct, že optické úpravy vozu prospěly. I když je to rozměrné SUV, má styl a netají svoje ambice zaujmout. Dobře na to upozorňuje i bílá perleť, kterou měl testovaný vůz a kterou si zákazníci mohou dopřát za příplatek 13 tisíc korun.

Líbit se chce inovovaná captiva i uvnitř. Interiér je prostorný a útulný, na nedostatek místa si nebudou stěžovat pasažéři vepředu ani vzadu. Přítomnost třetí řady sedadel potěší, má ale pochopitelně své mínusy: Jednak ztížený přístup, jednak to, jak limituje objem zavazadlového prostoru. Co se interiéru týče, jedinou výtku si zaslouží tu a tam drnčící plast.

Neúnavný tahoun

Čtyřválcový turbodiesel s objemem 2,2 litru a výkonem 184 koní táhne stejně neúnavně poloprázdné i plně obsazené auto. Hlučnější projev dieselu k posádce díky dokonale izolovanému interiéru nemá šanci proniknout a většina řidičů nepostřehne ani mírný turboefekt. S motorem si skvěle rozumí manuální šestistupňová převodovka, která by neudělala ostudu ani sportovně laděnému sedanu. Má ideální odstupňování, přesné dráhy a při řazení klade přiměřený odpor. Pokud ale jezdíte hlavně po městě, neváhejte investovat 50 tisíc do šestistupňového automatu, který jsme před časem chválili v sesterské antaře. Při nevzrušené předpisové jízdě po dálnici spotřebuje captiva s manuálem kolem sedmi litrů nafty, v průměru není problém jezdit za devět.

Chevrolet Captiva 2.2 D

motorvznětový čtyřválec
objem2 231 cm3
max. výkon135 kW (184 koní)
max. toč. moment400 N.m
max. rychlost200 km/h
z 0 na 100 km/h10,1 s
spotřeba7,8 l/100 km
cena test. modelu788 900 Kč

Brzdy na jedničku

Jak dobře auto jede, tak umí i zastavit. Pomáhají mu při tom hned tři systémy: elektronický rozdělovač brzdné síly, hydraulický brzdový asistent a systém zabraňující vadnutí brzd. Čert ví, jak fungují, důležitější je, že dokáží pohyb dvoutunového kolosu spolehlivě usměrnit. To ostatně platí i pro další technické vymoženosti, třeba systémy stability nebo protiprokluzu. Pracují automaticky, nenápadně, auto vás neobtěžuje nutností vybírat z 50 jízdních režimů.

Provozní vlastnosti nekazí ani suverénní podvozek. Technikům GM se podařilo neutralizovat všechny nectnosti mnohých vozů kategorie SUV, takže captiva netrpí ani strašidelnými náklony v zatáčkách ani neplave při vehementním manévrování, pružení není ale zároveň ani přehnaně tvrdé.

Dámská jízda

Captiva je i přes své rozměry příjemně ovladatelná, odstavit ji třeba u nákupního centra by ale bez parkovacího asistentu mohl být problém i pro zkušenější řidičku. I když je z vozu poměrně dobrý výhled, bude se jí hodit také kamera monitorující při couvání prostor za vozem. Velkým plusem je výbava pro opravu pneumatik při defektu. Manipulovat s obrovitým devatenáctipalcovým kolem by totiž dokázala jen fyzicky zdatná atletka.

Kateřina Pospíšilová

Terénu se nebojí

bitcoin_skoleni

I když pohon všech kol i světlá výška dávají majitelům captivy šanci vydat se do lehkého terénu, většina z nich ji nevyužije. Jejím údělem bude křižovat městské metropole a občas vyvézt rodinu na chatu nebo výlet do hor. Tomu odpovídá také skromná, spíš alibistická terénní výbava, ze které se hodí především plastové lemy karoserie. Přesto captivě neschází ani asistent rozjezdu do kopce, systém pro bezpečný sjezd svahů nebo jištění proti převrácení.

Testovaná captiva se vší možnou parádou vyjde na přijatelných 788 900 korun. Chevrolet bude přesto evidovat spoustu zájemců s nepoměrně skromnějším rozpočtem. Pokud se spokojí s nejlevnější benzínovou předokolkou, která je k mání za 449 900 korun, nebo si připlatí dalších 50 tisíc za nejslabší diesel, pořád dostanou slušně vybavené a hlavně nepřehlédnutelné auto.

  • Našli jste v článku chybu?