PRAHA (tpk) – Značka Daewoo odejde ze střední a východní Evropy a na jihokorejských vozech ji nahradí logotyp Chevroletu. Automobilka General Motors, která Daewoo ze dvou třetin vlastní, mění strategii pro trhy, na nichž zatím nebyly vozy z Jižní Koreje aktivní buď vůbec, nebo jen minimálně.
Důvodem změny je především výrazné odlišení původní značky od nové GM Daewoo, jež vznikla po převzetí krachujícího Daewoo Motors americkým výrobcem, a unifikace značek koncernu. Asijským automobilům má jistě také dodat punc kvality. Označení Chevrolet začne nahrazovat ono dosavadní ke konci roku a proměna proběhne v Rumunsku, Bulharsku a na Ukrajině. Očekává se rovněž v Rusku, kde podobnou strategii již společnost General Motors uplatnila u nových modelů Lada. V Polsku a Turecku se její implementace zvažuje.
V České republice, jak uvádí šéf komunikace tuzemského zastoupení General Motors Roman Šubert, zatím nepadlo definitivní rozhodnutí. „Budeme vyhodnocovat, jak se značka Chevrolet uchytí na ostatních trzích, a záležet bude i na tom, zda je percepce americké značky v České republice lepší než v případě Daewoo,“ řekl týdeníku EURO.
Za prvních osm měsíců letošního roku se v Česku prodalo 993 aut Daewoo, což pro značku znamená podíl na trhu osobních vozů 0,99 procenta. Jako další nový model by se měl na podzim v showroomech objevit hatchback nižší střední třídy Lacetti. Chevrolety koncern General Motors do tuzemska nedováží.