Menu Zavřít

Chlapská záležitost

30. 4. 2002
Autor: Euro.cz

Nejrychleji roste počet zákazníků přípravku proti vráskám mezi muži

Todd White se rozhodl, že zubu času neprodá svou kůži lacino. Dvakrát denně posiluje a jí organickou stravu. „Lidé si myslí, že je mi něco přes třicet,“ říká jednačtyřicetiletý developer z Napy v Kalifornii.
K tomu musíme ale ještě přičíst botoxové injekce, které si nechává White dvakrát do roka vpichovat do čela. Kouzlo Botoxu, který je odvozen od stejného toxinu, který způsobuje i botulismus, spočívá v tom, že paralyzuje určité svaly obličeje, čímž jednou vyhladí vrásky kolem obočí, podruhé napraví šilhající oko. Pár dní po proceduře vrásky z Whitova čela mizí. Navzdory tomu, že každá procedura přijde na 500 až 775 dolarů, White ji podstoupil už desetkrát. Jak sám říká: „Mám čelo jak dětskou prdýlku.“
White není mezi muži jediný. Samozřejmě že z Botoxu se od počátku devadesátých let, kdy jej začali lékaři používat v boji proti vráskám, stal obrovský hit především díky ženám „určitého věku“. Dnes ale představují nejrychleji rostoucí skupinu uživatelů Botoxu muži ve středních letech. Na muže připadalo asi 13,8 procenta ze zhruba 1,5 milionu botoxových procedur provedených za minulý rok. Podle Americké společnosti pro estetickou plastickou chirurgii přitom ještě v roce 1998 podstoupili muži pouze 6,1 procenta ze zhruba 150 tisíc provedených zákroků.
Dá se přitom předpokládat, že mužů bude přibývat. Botox je již dnes nejpopulárnější kosmetickou procedurou ve Spojených státech, kde v roce 2001 vynesl na tržbách 310 milionů dolarů. Navíc poté, co americký Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) 15. dubna schválil používání Botoxu pro odstraňování vrásek na čele, dal výrobce, firma Allergan, zelenou padesátimilionové marketingové kampani.
Odkud se všichni ti muži berou? S jistotou to mohou říci jen plastičtí chirurgové. Bezpochyby najdeme v jejich řadách spousty manažerů a hollywoodských herců. Zdá se však, že botoxové šílenství se šíří. Popularitu si získává u manažerů prodeje a právníků, neboť v obou profesích hraje při přesvědčování zákazníků či poroty zásadní roli vzhled a vystupování. „Já jsem, řekněme, muž ve středním věku a pohybuji se ve světě obchodu, což je svět pro mladé a agresivní,“ svěřuje se čtyřiačtyřicetiletý John Hairston, účetní z oblasti telekomunikací.
Hairston o Botoxu říká, že je „báječně jemný“ a dodává, „Díky němu získávám sebedůvěru a podávám ty nejlepší výkony.“ V tom s ním souhlasí i další. „Jeden vrcholový manažer podstoupil kúru botoxovými injekcemi před prezentací při příležitosti veřejné emise akcií,“ dosvědčuje kosmetický chirurg Darrick E. Antell z New Yorku. „Řekl mi: ,Jsem sice ve formě, ale vypadám staře a unaveně. Bojím se, že by to mohlo mít vliv na cenu mé firmy.’“
Na rozdíl od plastické chirurgie jde totiž s Botoxem všechno jak na drátkách. Aplikace injekcí, které se vpichují každého půl roku, trvá asi patnáct minut. A ačkoli procedura sama může být bolestivá, člověk se obvykle rychle zotaví. Mnoho mužů si domlouvá termín na injekce na pátek odpoledne. Do pondělka většinou všechny otoky a zarudlá místa zmizí. To znamená, že na firemních chodbách nikdo nic nepozná. „Je to úžasně jednoduché,“ říká Malcolm D. Paul, chirurg z Newport Beach v Kalifornii, který předpokládá, že do roka budou muži tvořit již dvacet procent jeho pacientů se zájmem o Botox. „Je to bez jizev, řezání, rekonvalescence.“
Ti, kdo touží po věčném mládí, mohou jásat. Když přijde na marnivost, jsou si obě pohlaví skutečně rovna.

FIN25

Copyrighted 2002 by The McGraw-Hill Companies, Inc BusinessWeek

Překlad: Jiří Vrbický

  • Našli jste v článku chybu?