PRAHA (zdf) – Šmejc, Šmuclerová, Železný… To nejsou jenom jména šéfů firem kolem televize Nova. V elektronické podobě (smejc.cz, smuclerova.cz či vladimir-zelezny.cz) představují adresy internetových domén. Všechny vlastní Česká produkční 2000 (ČP), servisní organizace Novy patřící do impéria MEF Holding Jiřího Šmejce. Internetový surfař, který by na doménách hledal profily top manažerů své oblíbené televize, bude zřejmě zklamaný. Najde na nich stejný obsah jako na stránkách nova.cz – tedy oficiální portál televize Nova. Proč však Nova investuje peníze do internetových adres, na nichž nenabízí očekávaný unikátní obsah?
„Přikročili jsme k tomu čistě z důvodu bezpečnosti,“ vysvětluje mluvčí televize Martin Chalupský. Servisní firma podle něj chtěla zabránit internetovým spekulantům v případném zneužití jmen klíčových lidí Novy. Je ale vůbec možné zahrnout výdaje za doménu znějící na jméno fyzické osoby do firemních nákladů? Ačkoliv podle daňového poradce obecně je možné uznat jenom takové výdaje, které slouží k dosažení nebo udržení příjmů podniku, vysvětluje Chalupský řešení, jež Nova použila: „V zásadě se jedná o to, že domény byly registrovány v souvislosti s výkonem manažerských pozic.“
Servisní firma kromě toho vlastní i domény konkrétních pořadů – například 1000000.cz pro soutěž Chcete být milionářem? či radyptakaloskutaka.cz pro stejnojmenný magazín. Pod kontrolou ČP je dokonce i doména společnosti CET 21, která je držitelem vysílací licence.