Menu Zavřít

Chrysler už netáhne sám

27. 10. 2005
Autor: Euro.cz

DaimlerChrysler

bitcoin školení listopad 24

PRAHA (tpk) - Německo-americký koncern DaimlerChrysler se dostává opět do tempa. Zveřejnění výsledků za třetí čtvrtletí přineslo nečekaně příznivé provozní zisky obou skupin - Chrysleru i Mercedes Car Group. Navíc se pro koncern ze Stuttgartu rýsuje spolupráce s Volkswagenem, jak uvedl minulý týden šéf wolfsburské automobilky Bernd Pischetsrieder.
Vzpamatování Mercedesu a pokračování úspěšného tažení skupiny Chrysler mělo za následek, že provozní zisk koncernu DaimlerChrysler ve třetím čtvrtletí vzrostl meziročně o 38 procent na 1,84 miliardy eur. Nahoru šly rovněž tržby, které stouply o devět procent na 38,2 miliardy. Pouze čistý zisk se snížil o 21 procent na 755 milionů eur. „O vyšší ziskovost výroby se zasloužily zejména nové produkty a opatření přijatá na zvýšení efektivity,“ uvedl v komentáři k výsledkům zveřejněným v minulém týdnu DaimlerChrysler.
Skupina Chrysler se podílela na překvapivě dobrých číslech provozním ziskem ve výši 310 milionů eur, což znamenalo oproti stejnému období loni vzestup o 43 procent. Stejným tempem poskočil tentýž ukazatel v divizi Mercedesu, jež zakončila třetí čtvrtletí na 436 milionech. Ohledně značky Smart zůstávají vyhlídky na průlom do černých čísel nezměněny - mělo by se to podařit v roce 2007. Zatím se fixní náklady na výrobu snížily o 26 procent. K výsledkům ze třetího čtvrtletí přispěly také kompenzace od společnosti Bosch, která dodává Mercedesu čerpadla pro turbodieselové motory. Kvůli poruchovosti jedné série musela být na den zastavena výroba vozů s naftovými motory a některé automobily bylo třeba stáhnout od zákazníků. Bosch údajně Mercedesu zaplatil 130 milionů eur.
O spolupráci DaimlerChrysleru s Volkswagenem poprvé promluvil minulý týden generální ředitel VW Bernd Pischetsrieder: „Strategické týmy z obou automobilek se nyní zabývají možnými projekty, na nichž bychom se mohli podílet,“ potvrdil v rozhovoru pro německý časopis Auto, Motor und Sport. Pischetsrieder přitom dodal, že rozsahem by se spolupráce nakonec měla blížit té s Porschem. Rozhodně se však nebude týkat oblastí, které by mohly ohrozit pozici luxusní značky Audi z knocernu VW.

  • Našli jste v článku chybu?