Česká pobočka Microsoftu, největší softwarové firmy světa, by chtěla do konce letošního roku rozšířit svou levnou verzi kancelářského balíku Office až do pěti procent českých domácností. V současnosti běží tento software asi na dvou procentech „domácích“ počítačů. Microsoft loni na podzim snížil cenu kancelářských programů Office určených pro studenty a domácnosti o polovinu na zhruba 1700 korun. Cena plné verze se přitom pohybuje kolem patnácti tisíc korun. I díky tomuto kroku se Microsoftu podařilo během posledního čtvrtletí loňského roku prodat přes 33 tisíc licencí balíku MS Office, tedy desetkrát více než ve srovnatelném období roku 2006.
„Podzimní kampaní na Microsoft Office pro studenty a domácnosti jsme chtěli produkt zpřístupnit i skupině uživatelů, pro kterou je jeho standardní cena stále limitujícím faktorem,“ uvedl manažer divize Information Worker Microsoftu Aleš Růžička. Kampaní prý firma zároveň chtěla přispět ke snížení počítačového pirátství v Česku. To nyní dosahuje 39 procent, přičemž mezi nejvíce „kradené“ programy patří právě Office.