Delta pekárny
PRAHA (ČTK) – Společnost Delta pekárny, která svojí produkcí pokrývá asi čtvrtinu českého trhu, zahájila náborem franšízinkových partnerů výstavbu sítě prodejen s pečivem a rychlým občerstvením s názvem Paneria. K tomuto kroku se vedení pekáren rozhodlo po úspěšném odzkoušení devíti vlastních pilotních prodejen. Za prodejní síť odpovídá společnost Delta Shops, v níž jsou Delta pekárny majoritním vlastníkem. „Máme představu, že v České republice by mohlo vzniknout asi sto prodejen Paneria, sdělila týdeníku EURO ředitelka pro franšízink firmy Delta Shops Kristina Nikolaevová.
Pekárny Delta, které dodávají prakticky veškerou produkci do supermarketů a obchodních řetězců, se rozhodly investovat do sítě malých prodejen proto, že ty – jak říká generální ředitel společnosti Marko Pařík – na českém trhu chybí. Celková investice na zřízení pekařství představuje zhruba dva miliony korun. Společnost Delta Shops poskytne poradenství, technologie, receptury a pomoc při získání bankovního úvěru a finančního pronájmu. Za to si od provozovatele účtuje pět procent z hrubého obratu bez DPH.