Menu Zavřít

Chucpe, igelitky a další kolo

21. 10. 2011
Autor: Euro.cz

Politický diář

Ačkoli je člověk od politiků zvyklý už na ledacos, někteří jedinci stále dokážou vlastní drzost posunout do netušených rozměrů. Jako například superguru Věcí veřejných Vít Bárta. Když TV Nova zpracovávala reportáž o podezření ze střetu zájmů Martina Romana, který byl podle dokumentů zveřejněných MF Dnes v době šéfování společnosti ČEZ zároveň jedním z majitelů plzeňské Škody (Roman to popírá), Bárta se neváhal postavit před kameru a vypustil následující perlu: „Já považuju za velmi důležité, že nemá docházet k propojování funkcí mezi veřejnou správou a soukromým byznysem.“ Hm, od bývalého šéfa agentury ABL se všemi jeho plány na ovládnutí veřejné správy prostřednictvím šmírování a uplácení to věru sedí. Židé mají pro takové věci velmi výstižné slovo: chucpe.

Z podobné kategorie byla i úterní zpráva, podle které poradní sbor předsedkyně vládního výboru pro koordinaci boje s korupcí Karolíny Peake doporučil vytvoření nezávislého úřadu, který by kontroloval financování politických stran. Podle představ Peake by úřad měl mít pravomoc trestat prohřešky proti průhlednému naplňování stranických pokladen, například zkrácením státního příspěvku. Že by Peake skutečně bojovala proti tomu, aby už různí „čarodějové dobrodějové“ typu jejího stranického kolegy Michala Babáka nemohli nosit na účty miliony v igelitkách?

MM25_AI

V politice platí více než kde jinde: nikdy neříkej nikdy. Přestože se po nevýhře socialistů ve volbách do sněmovny především žena Jiřího Paroubka tvrdě opírala do majitele agentury Médea Jaromíra Soukupa, a ten po volbách tvrdil, že je ze spolupráce s politiky definitivně „vyléčen“, zas tak vážně míněno to zřejmě nebylo. Paroubek totiž Hospodářským novinám řekl, že by po založení nové strany se Soukupem rád navázal na předchozí spolupráci. „Nevím, jestli on si o tom přeje hovořit, což já respektuji. Určitě však bude nějaká forma konzultací pokračovat. Zcela nepochybně bych rád využil to zázemí velice schopných lidí, které on má. Já bych si to samozřejmě přál,“ prohlásil Paroubek. Médea zajišťovala ČSSD s Paroubkem v čele před volbami až devadesátiprocentní slevy na billboardy. Protiplnění se ale Soukup, který nedávno koupil vydavatelství Mediacop s časopisy Týden a Instinkt, po volbách nedočkal, a navíc schytal urážky od Paroubkovy manželky. Nyní si tedy zřejmě dají další kolo.

  • Našli jste v článku chybu?