PRAHA (bor) - Zakázku na optimalizaci tratí mezi městy Plzeň a Stříbro, první stavbu západní větve třetího železničního koridoru, získalo konsorcium firem Západní expres sdružující společnosti ŽS Brno, Skanska, Subterra a Leonhard Weiss.
Firmy zahájily práce na rekonstrukci třiceti kilometrů železnice, 32 mostů a výstavbě jednoho nového, vybudování sdělovacích a zabezpečovacích zařízení a protihlukových stěn. Podstatnou součástí téměř pětimiliardové investice je stavba druhé traťové koleje mezi železničními stanicemi Kozolupy a Pňovany. Výsledkem přestavby bude zvýšení rychlosti na 140 kilometrů za hodinu pro Pendolina, klasické soupravy budou v roce 2009 jezdit po rekonstruované trati rychlostí 110 kilometrů za hodinu.
Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty. Zakázka bude financována z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury s přispěním evropského Fondu soudržnosti ve výši zhruba 79 milionů eur. Finančně se budou podílet také České dráhy a město Plzeň.