PRAHA (tpk) – Žádné zázraky se nečekají, ale na některých trzích je tak přitažlivý výhled do budoucna, že vstup na ně za to stojí. Německá automobilka Porsche právě minulé úterý oznámila vybudování prodejní sítě v Indii. Nový trh bude mít na starosti pobočka pro Střední východ se sídlem v Dubaji. Vozy vyráběné v Německu se budou zpočátku prodávat v showroomech v Dillí a Bombaji, později by mohla přibýt dealerství v Hajdarábádu, Bangalúru a možná i v Madrásu. Šéf dubajského zastoupení Porsche Mark Bishop uvádí, že v příštích měsících očekávají prodej kolem stovky automobilů, dobře by na odbyt mělo jít převážně sportovně užitkové Cayenne. Důležitější však pro něj je potenciál indického trhu, na němž by se prodeje osobních automobilů měly v příštích čtyřech letech zdvojnásobit na 1,7 milionu. (Více o indickém automobilovém trhu na straně 46.)