Obchodnice se zážitky Linda Vavříková tahá nové nápady jako králíky z klobouku. S jakou novinkou přišla tentokrát?
Linda Vavříková, majitelka firmy Allegria:
Od října svůj internetový obchod doplní i kamennou prodejnou. Popisuje však, že nebude tak úplně z kamene, ale ze dřeva a skla o velikosti dlouhého stolu. Stát bude v novém pražském nákupním centru Palladium.
Na zážitky tam hodlá nalákat ty, kteří ještě její artikl neobjevili. „Nápad vznikal delší dobu, ale teprve nákupní centrum Palladium nás oslovilo svým projektem,“ přibližuje Vavříková. Podnikatelka odhaduje, že do letošních Vánoc by jí díky stánku mohly obchody výrazně posílit.
Prošli nejotrlejší asistenti Ze všeho nejdříve se podnikatelka ujala hledání prodavačů a prodavaček, které v úřední řeči firmy povýšila na asistenty prodeje. Hned na začátku září zorganizovala výběrové řízení. O uchazeče prý tentokrát nouzi neměla. Přilákal je netradiční artikl. Zdaleka ne všem ale euforie vydržela dlouho. „Některé odradily podmínky, například pracovní doba, a třeba to, že většinu času budou muset stát a být milí,“ uvádí Vavří- ková. „Ale nakonec vybírat se přece jen dalo, a o to lépe – z těch nejotrlejších kousků,“ dodává. Papírová válka začala**
Pro nový nápad je ochotna podstoupit i to nejhorší. Mladá podnikatelka válčí s vlastním odporem k papírování a právě okolo stánku jde o tvrdý boj, ale nevzdává se. Už zvládla prostudovat mnohostránkovou smlouvu a ještě ji čeká vyřízení hromady formalit, třeba pro zřízení telefonní linky, terminálu pro platbu kartami nebo pojištění stánku.
„Co nejdříve musíme mít také jasno o jeho podobě. Stánek bude poměrně malý, proto je třeba dobře uvážit jeho konečnou vizáž, aby nebyl přeplácaný. Návrh sice připravuje designér, ne ale vždy se naše představy shodují, takže jsme jej už poněkolikáté vraceli k úpravám. A definitivní podobu musí nakonec schválit ještě architekt Palladia,“ líčí Vavříková.