Městská část Praha 6 si v rámci konceptu Smart Cities hýčká svou mobilní aplikaci Úřad v hrsti. Dle radnice nabízí nejvyhledávanější služby úřadu a pomáhá místním obyvatelům řešit jejich praktické problémy. Do budoucna ji chce propojit i s mapovým informačním systémem. Městská část ale zároveň upozorňuje na možné vyloučení části společnosti, která se na rychle měnící virtuální prostředí adaptuje jen s krajními obtížemi. Začala proto kontaktovat seniory.
„Vzhledem k demografické skladbě místní populace i prognózám jejího dalšího vývoje tedy považujeme za velice podstatné zabránit například prostřednictvím osvětové práce se zdejšími seniory jejich hrozícímu vyloučení z výhod, které s sebou rozličná chytrá řešení aktuálně přináší,“ uvedl tiskový mluvčí Praha 6 Martin Churavý.
Mobilní aplikaci Praha 6 pustila do světa v roce 2013. Za její pořízení zaplatila 193 600 korun včetně DPH a průběžný servis vyjde každého půl roku na 18 tisíc korun.
Většina podobných servisních aplikací nabízí uživatelům možnost kontaktovat zaměstnance úřadu, aktuality z městské části, aktuality a přehled kulturních a sportovních akcí v městské části. Některé z nich umožňují nahlásit závadu, například rozbitou lavičku, díru v chodníku či upozornit na přeplněný odpadkový koš.
Mobilní aplikaci si pořídil i magistrát:
Praha spustí aplikaci zmente.to. Lidé na ni mohou poslat stížnosti
Praha 6 podle Martina Churavého vítá chytré projekty, které pomáhají místním obyvatelům usnadňovat život ve městě. „Jsme proto rádi, že i vedení hlavního města si podporu koncepce takzvaného Smart City vytyčilo jako jednu ze svých zásadních programových priorit,“ uvedl mluvčí Prahy 6.