Číst noviny v mobilech, tabletech, ale i v klasických počítačích či noteboocích by mělo být napříště jednoduší. Mediální agentura OMD představila ve čtvrtek svoji interaktivní webovou aplikaci Chytré noviny, která umožňuje uživatelům vybírat si z mixu zpráv ty, které chtějí sledovat.
Foto: Chytrenoviny.cz
Internetový nástroj by měl uživatelům zpříjemnit a zefektivnit čas, který věnují konzumaci on-line zpravodajství. Největší výhodou systému je jeho univerzálnost. Funguje totiž prakticky na všech přístrojích, pomocí nichž se lze k online obsahu dostat.
„Pracovali jsme s jazykem HTML5, který je nezávislý na zařízení, přes které se zobrazuje,“ uvedl Jan Endlman, šéf digitálních inovací OMD. Obsah se tak bude zobrazovat nejen na tabletech či v mobilních telefonech, ale například také v televizorech vybavených technologií pro sledování on-line obsahu.
Návštěvníci Chytrých novin si mohou z vybraných médií zvolit ta, která chtějí sledovat. Navíc po přihlášení přes Facebook se jim zobrazí také zprávy, které sledují jejich přátelé. „Tím pádem jim neuniknou zprávy důležité pro lidi z jejich sociální skupiny, které by je mohly jinak minout,“ dodal Endlman.
Výhodou je čerpání zpráv z různých zdrojů v on-line prostředí, takže se informace dostanou i k těm uživatelům, k nimž by dříve nepronikly. „Na základě nastavení, sociální skupiny, oblíbenosti článku apod. se uživatel dostane i k obsahu serverů, které obvykle nenavštěvuje, ale jejichž zaměření vyhovuje jeho nastavení,“ říká ředitel OMD pro Českou republiku Jan Pfeifer.
Podle průzkumu OMD sleduje většina lidí on-line zpravodajství zdarma, fragmentovaně, povrchně a z více zdrojů. Právě těmto zvyklostem je nový produkt šitý na míru. Jeho „otcové zakladatelé“ se neobávají ani případného zpoplatnění zpravodajství na internetu, s nímž některá vydavatelství koketují. „Máme řešení i pro tuto situaci,“ dodal Pfeifer.
Podle odhadu OMD však zpoplatnění větší části tuzemského zpravodajství v dohledné době zřejmě nenastane, protože zhruba polovina nejvýznamnějších vydavatelství v Česku s podobnými plány nepočítá a ostatní by po zpoplatnění obsahu mohli přijít o čtenáře.