PRAHA (buš) - Největší nevýhodou outletů v Česku je, že potenciální zákazníci nevědí, co je to outlet. Všechny ostatní zprávy jsou naopak příznivé.
Provozovatel mezinárodních značkových outletů Freeport si objednal rozsáhlý průzkum modelů spotřebitelského chování a obdržel závěry, které jsou potvrzovány i studiemi agentur ACNielsen a TNS.
Hlavními zákazníky evropských značkových outletů jsou samozřejmě lidé s limitovaným rozpočtem, ale jak tvrdí například marketingový manažer outletu Freeport v Hatích Karel Novotný, tito nakupující jsou velice věrní.
Outlety jim totiž poskytují určitý typ pozitivních prožitků. Průzkum Freeportu například zjistil, že 73 procent zákazníků pocítilo „vzrušení“, když nalezlo kvalitní značky za nižší ceny. Kromě toho 84 procent zákazníků cítilo potěšení z možnosti kombinovat různorodou nabídku zboží ze značkových outletů. Zároveň uvedli, že se přitom považovali za „chytré nakupující“.
Outlety ovšem z týchž důvodů přitahují i majetnější zákazníky. Zpráva TNS FashionTrak uvádí, že více než 63 všech movitějších žen nakoupilo během posledních šesti měsíců svrchní oblečení v obchodě se zvýhodněnými cenami nebo ve značkovém outletu. I tito zákazníci totiž šetří.
Například store manager outletu Nike, Freeport Roman Doubek uvádí, že cena zboží je minimálně o 30 procent, ale často až o 70 procent nižší než doporučená cena maloobchodní. Všechna uváděná fakta už nyní platí i pro střední Evropu a na řadě je Evropa východní. Například zmíněný Nike outlet s provozovnami v Česku, Polsku a Maďarsku proto otevírá hned osm obchodů v Rusku.