Menu Zavřít

Cibulák s modrou krví zabodoval v domovině porcelánu

15. 6. 2011
Autor: profit

Dálný východ dal kdysi světu porcelán. Dnes se ale v „domovině“ porcelánu daří jeho české variantě. Klasický český cibulák se prodává v Jižní Koreji už přes 10 let a jeho popularita roste třeba i díky TV shoppingu.

Cibulák s modrou krví zabodoval v domovině porcelánu

Foto: Český porcelán Dubí

Český porcelán Dubí exportuje na jihokorejský trh již více než 10 let tradiční porcelánové výrobky s modrým vzorem, takzvané cibuláky. „Objem se daří postupně zvyšovat, a to především v loňském a letošním roce. Přispívá k tomu i inovace sortimentu, často na základě podnětů z korejského trhu. Cibulák dodáváme standardně pod obchodní značkou Zwiebelmuster neboli porcelán s modrou krví. Vedle toho letos nabízíme novou řadu porcelánu s reliéfem s možností několika různých podglazurových dekorací pod obchodní značkou Praha,“ říká obchodní ředitel společnosti Martin Balázš.

Spolupracujeme dlouhodobě s jedním místním partnerem, který jednak koordinuje naše přímé dodávky větším zákazníkům a jednak zajišťuje distribuci našich výrobků menším zákazníkům ze svého skladu. Z pohledu objemu dodávek je v současné době Jižní Korea spolu s Německem naším nejvýznamnějším exportním teritoriem,“ pokračuje Balázš.

FIN25

Vrbenský z Ministerstva průmyslu a obchodu oceňuje, že česká firma pořád zkouší v Koreji nějaké novinky. „Jedná se jak o inovace výrobků z hlediska dekorací, tvarů, balení, tak i o inovace prodejních cest. V letošním roce byl vyzkoušen TV shopping, který se setkal s velmi příznivým ohlasem korejských zákazníků. Úspěch českého porcelánu na korejském trhu je o to významnější, že v Koreji, která je těsným sousedem Číny, je porcelán tradičním výrobkem,“ připomíná Vrbenský.

Podle Martina Balázše je ovšem klíčovým problémem při vývozu kurz koruny. „Na překotné oslabování dolaru nelze ve stejném tempu reagovat změnami cen obvykle dohodnutými na předem stanovené delší období,“ podotýká Balázš.

  • Našli jste v článku chybu?