Evropská komise chce sjednotit podobu cigaretových krabiček, z nichž mají zmizet barvy i loga výrobců. Černobílé krabičce bude dominovat varování o škodlivosti kouření.
Autor: Jakub Stadler
Označení výrobce či značky má být nově uvedeno tak, aby mělo pouze informativní, nikoli reklamní charakter. „Jednáme o tom, do konce roku bychom chtěli předložit návrh k veřejné diskusi. V platnost by podobné opatření mohlo vstoupit zhruba do pěti let,“ uvedl zdroj blízký komisi.
Přes celosvětové tažení proti kouření dosud podobné opatření nezavedla žádná země. Tabákové výrobce iniciativa znepokojuje. Ředitelka vnějších vztahů Philip Morris ČR Andrea Gontkovičová řekla, že firma nepodporuje opatření, která zabraňují běžné hospodářské soutěži nebo znemožňují dospělým spotřebitelům kupovat tabákové výrobky. „Cílem je, aby tabákové výrobky byly co nejméně dostupné, například jen v lékárnách,“ dodal poslanec ODS a bojovník proti kouření Boris Šťastný.