Plán výstavby nové železniční tratě na principu magnetického polštáře (takzvaný maglev) schválily čínské úřady. Dráha povede ze Šanghaje do Chang-čou. Počítá se i s výstavbou druhé tratě z Pekingu do Šanghaje, ta ale bude na běžném kolejovém principu. Informovala o tom agentura Nová Čína, ale neuvedla, kdy se s výstavbou začne.
Oba projekty si vyžádají značné finanční náklady a na rozhodnutí o zahájení výstavby čekaly především zahraniční firmy. Ty budou dodávat díly, agentura ale jejich jména neuvedla. Magnetická trať z komerčního centra Šanghaje do Chang-čou bude dlouhá zhruba 175 kilometrů a měla by být hotova do roku 2010. Náklady na její výstavbu by se měly pohybovat kolem 35 miliard jüanů (přibližně 104 miliardy korun).
Technologie magnetické levitace obecně využívá silných magnetů, které vlak nadzdvihnou a umožní jeho pohyb těsně nad dráhou. Vlak dokáže jet rychlostí až 430 kilometrů v hodině. Druhá trať z Pekingu do Šanghaje bude podle státní plánovací komise dlouhá 1320 kilometrů a vysokorychlostní vlak, který po ní bude jezdit, vyvine rychlost až 350 kilometrů v hodině.