Pryč jsou doby, kdy Čína byla pouhou „manufakturou“ laciného oblečení a jen o něco málo dražší spotřební elektroniky. V poslední době se tamní firmy začínají prosazovat i v jiných oblastech včetně technologických. Svědčí o tom nejen nárůst počtu výrobců chytrých telefonů či zřizovatelů 5G sítí, ale i úspěchy videoherního průmyslu.
Společnost Timi Studios spadající do skupiny čínského technologického giganta Tencent, která stojí mimo jiné za tituly Call of Duty: Mobile či Honor of Kings, vloni podle zdrojů Reuters utržila 10 miliard dolarů. To z ní dle uvedené zpravodajské agentury dělá největší vývojářské studio na světě.
O jaká kritéria své tvrzení opírá, Reuters neupřesnila. Dle specializovaného serveru Gamespot.net existuje celá řada videoherních společností, které ji svými tržbami hravě předčí. Jedná se však zpravidla o velké holdingy, které pod sebou mají spoustu dceřiných firem. Je pravděpodobné, že 10miliardový rekord přisuzuje Timi Studios coby samostatné vývojářské jednotce uvnitř podstatně rozsáhlejší společnosti.
Další na řadě jsou konzole
V současnosti je v případě Timi Studios přívlastek „největší na světě“ z uvedených důvodů velmi diskutabilní, v brzké budoucnosti by nicméně tyto pochybnosti mohly vzít za své. Vedle mobilních her se totiž společnost hodlá zaměřit rovněž na konzolové AAA tituly, kde se až doposud těšily dominantnímu postavení firmy z USA, Japonska či Jižní Koreje.
„Timi slaví úspěchy na poli mobilních her dlouhodobě,“ shrnul na Twitteru analytik Daniel Ahmad. „Nyní chce tyto nabyté znalosti uplatnit i při vývoji vysoce kvalitních her pro globální obecenstvo, které budou dostupné všem hráčům nezávisle na tom, na jaké platformě je hrají.“
https://twitter.com/ZhugeEX/status/1377881104741511169
Že to se svým záměrem myslí zcela vážně, má podle Gamespotu dokládat i loňské angažování Scotta Warnera. Ten se v minulosti podílel u Electronic Arts na vývoji bestsellerů jako Battlefield: Hardline či některé herní tituly ze světa Star Wars. Warnerovou hlavní pracovní náplní u čínské společnosti bude řízení nově zřízeného studia v Los Angeles. Právě ve druhém nejlidnatějším městě USA sídlí i další dvě vývojářská studia spadající pod Tencent – Lightspeed a Quantum.
Kdy jindy, když ne teď
Tržby pocházející ze zahraničí se na celkovém videoherním obratu čínského giganta podílely v posledním kvartálu roku 2019 třiadvaceti procenty. Vedení šenčenského holdingu by ovšem podle Reuters chtělo tento podíl navýšit na rovnou polovinu.
Takový cíl se může na první pohled jevit jako vysoce ambiciózní. Na druhou stranu současná pandemie podobně smělým plánům do značné míry nahrává. Videoherní průmysl zažívá díky opakujícím se lockdownům jedno z finančně nejúspěšnějších období ve své historii, a to napříč celým světem.