Čínská společnost LeEco představila v San Francisku nový elektromobil, jenž má za cíl konkurovat prémiovým vozům značky Tesla. Model LeEco LeSee je aktualizovanou verzí automobilu, jenž byl představen v dubnu na autosalonu v Pekingu.
Výroba čtyřdveřového sedanu s elektrickým pohonem má být spuštěna příští rok v nové továrně v čínském Chu-čou. Vůz, jenž má disponovat schopností plně autonomního řízení, si dělá zálusk zejména na prémiový Model S od americké Tesly. Ve srovnání s ním má být ale levnější. Přestože středeční premiéra vozu proběhla v kalifornském San Francisku, je LeSee určen v první řadě čínský trh, uvedl časopis Forbes.
Oproti verzi představené na jaře v Pekingu má novinka realističtější design přední části, nová kola, boční prahy a nový zadní nárazník s difuzorem. Otázníky však visí nad pohonnou jednotkou. Zástupci koncernu zatím žádné bližší informace k elektromotoru či bateriím nesdělili. Přislíbili však maximální rychlost 211 kilometrů za hodinu, což ve voze podobné velikosti vyžaduje velmi výkonnou jednotku. Zejména pak pokud chce LeSee skutečně zatopit nejvýkonnějším vozům z dílny Elona Muska.
Společnost LeEco je čínský holding, jenž podniká v internetovém byznysu. Zastřešuje mimo jiné digitální televizní platformu Le.com, e-shop s elektronikou LeMall.com, poskytovatele cloudových řešení LeCloud či online zprostředkovatele finančních služeb LeEco Microcredit. Dlouhodobým cílem koncernu je propojení technologií ze všech částí k vytvoření kompletního digitálního ekosystému (odtud „Eco“ v názvu holdingu), jehož součástí bude i autonomní vůz. Skrze svůj cloudový účet tak bude mít uživatel během jízdy autem přístup ke všem datům a funkcím, jež LeEco v rámci svých aktivit nabízí.
Kromě modelu LeSee spolupracuje LeEco na dalších dvou automobilových projektech. Prvním je futuristický sportovní vůz Faraday Future, jenž byl rovněž představen ve středu v San Francisku, druhým pak vývoj elektronické verze vozu Aston Martin Rapide. Na lednový veletrh spotřební elektroniky v Las Vegas pak LeEco připravuje odhalení konceptu autonomního elektromobilu kategorie SUV.
Dále čtěte:
Německý regulátor zakázal Tesle značku Autopilot
Reparát: Henrik Fisker se znovu snaží porazit Teslu
Autonomní vozy jsou požehnáním, myslí si piráti silnic